شنبه, 17 تیر 1391 ساعت 04:30

جشن نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت برگزار شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت حجه ابن الحسن، مهدی موعود در میان خیل عاشقان و شیفتگان به خاندان امامت و ولایت و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای نظام زاده، نماینده محترم ولی فقیه در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه، جناب آقای عرب از محققین و اساتید برجسته، کارکنان محترم سفارت، روسا و کارکنان نمایندگی ها و ارگان های ایرانی شاغل به کار در تاجیکستان، تجار، ایرانیان مقیم، دانشجویان و خانواده های این عزیزان در مسجد سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.
دکتر شعردوست در این مراسم طی سخنان خود، نیمه شعبان را بشارت گر و نوید پر شکوه محو ظلم و مملو گشتن زمین از عدل و داد خواندند و با استناد به حدیثی از رسول اکرم (ص) که فرمودند: " هر کس که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد همانند مردگان عصر جاهلیت از دنیا رفته است" شناخت امام عصر را در هر دوره ای جزء جدایی ناپذیر از حیات انسان دانستند و بیان داشتند: استفاده از وجود نورانی امام زمان همانند بهره گیری از نور خورشید در هنگامی است كه در پس ابر قرار گرفته است. پس باید برای شناخت هرچه بیشتر امام تلاش كنیمزیرا انسان سرگشته و نومید از آینده روشن در این دنیا کسی است که دریچه قلب خود را به حضور و ظهور امام عصر خود بسته باشد. شاید و حتما اینگونه است که لحظه ای و لمحه ای غفلت از شناخت امام زمان و آثار وجودی ایشان در زندگی، باب رحمت الهی را بر روی انسان می بندد.
سفیر کشورمان تصریح كردند: هرچند ما به صورت ملموس و عینی قادر به دسترسی امامان خود در عصر حاضر نمی باشیم اما امام شناسی و شناختن امام بر همه شیعیان بخصوص برای ما كه در دوران غیبت زندگی می كنیم، فرض و واجب است.
دکتر شعردوست در پایان سخنان خود با اشاره به روایتی مبنی بر ارائه نامه اعمال ما آدمیان به حضور مبارک حضرت ولی عصر(عج) تصریح نمودند: با در نظر داشتن حضور همیشگی و نظارت امام زمان بر احوال ما آدمیان، می باید حضور ایشان را در زندگی خود پر رنگ تر و بیشتر احساس نماییم چراکه خود آن حضرت فرموده اند: " ای پیروان ما نا امید نباشید ما در مراعات حال شما اهمال نمی کنیم و شما را فراموش نخواهیم کرد" امید آن داریم که گوشه چشمی از نگاه آن حضرت شامل ما و جامعه ما بشود چراکه نجات ما در قبال یک بارقه نگاه حضرتش است.
پس از سخنان سفیر جمهوری اسلامی ایران، نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه به ایراد سخن پرداختند و در تشریح ویژگی های ممتاز دین اسلام درمقایسه با سایر ادیان الهی چنین اظهار داشتند که: دین مبین اسلام برخلاف سایر ادیان الهی دستخوش تحریف نشده و در تمام زمانها و وجود شرایط حاکم بر هر زمان، پاسخگوی نیاز بشر است چراکه در بخشی از احکام خود برخوردار از دستور و احکامی ساده و حتی انعطاف پذیر است.
ایشان همچنین جاودانگی و همیشگی بودن دین اسلام و جامعیت اسلام و قرآن را از جمله دیگر ویژگی های اسلام به عنوان دین خاتم و قرآن به عنوان جامع ترین دستورالعمل خداوند برای بشر، بر شمردند و از این کتاب انسان ساز با نام حقیقتی علوی و آسمانی و هدایت گر بشر یاد کردند و در توضیح آن چنین ابراز داشتند که: جاودانگی دین اسلام بدان معنی است كه پیامبر اسلام و قرآن كریم تمام نیازهای جوامع بشری را فارغ از رنگ، زبان و مكان، زمان، موقعیت و شرایط جغرافیایی فعلی و چه مناطق و سرزمین های جدیدی كه در آینده بوجود خواهند آمد، پاسخ خواهد داد و در جامعیت خود نیز می تواند تمامی نیازهای جامعه بشری را در همه دوره ها در بخش های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی پاسخگو باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نظام زاده در ادامه سخنان خود به وظایف ما انسان ها در زمان غیبت اشاره نمودند و افزودند: دین مبین اسلام همانطور كه از سوی پروردگار به صورت وحی بر قلب مبارك و شریف پیامبر گرامی اسلام(ص) نازل شده ، درست با همان كلمات و در قالب كتاب آسمانی قرآن در دست ما نیز قرار گرفته است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه، با طرح این سئوال كه با همه این ویژگی می توان باور كرد كه اسلام در زمان غیبت برای هدایت توده های بزرگ جوامع بشری اندیشه نكرده، و راه کاری در نظر نداشته است؟ پاسخ دادند: خیر زیرا این خلاف عقل و فرزانگی است زیرا امام معصوم در پس پرده غیبت وجود دارد و روزی با 313 تن از یاران خود در كنار خانه خدا اعلام موجودیت خواهد كرد. ایشان در ضرورت وجود امام در هر زمان چنین ابراز نمودند که: در هر زمانی باید از حجت خداوند بهره مند بود و چنانچه حتی اگر لحظه ای از وجود این برکت بی بهره مانیم زمین اهل خود را خواهد بلعید و جهان، طبیعت و انسان نخواهد ماند.
آقای نظام زاده همچنین در پایان سخنان خود با تشریح برخی از ویژگی های ظاهری و باطنی حضرت مهدی(عج)گفتند: امام زمان روزی برای مبارزه با ظلم، فساد و سردمداران كفر، ستم، استبداد و گسترش عدالت در جهان ظهور خواهد كرد و بطوری عدالت گسترش خواهد یافت كه دیگر هیچكس در هیچ كجای دنیا احساس ناامنی نخواهد كرد.
خواندن 1214 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 17 تیر 1391 ساعت 04:30

نظر دادن

یادی از دوران نمایندگی در مجلس شورای اسلامی

پشت صحنه حضورم در برنامه زير نور ماه در شبكه جهانى سحر

تازه ها

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ،  صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ، صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

دوشنبه, 03 ارديبهشت 1403 09:35

استاد دولتمند خال‌اف‌ خواننده «آمدم ‌اي شاه پناهم بده» و «دور مشو، دور مشو» به ابديت پيوست.  دوست گرامي‌ام استاد دولتمند خال‌اف، آهنگساز، نوازنده و احياگر موسيقي «فلك»‌ دار فاني را...

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

پنج شنبه, 19 بهمن 1402 12:00

غبار كدورت و تيرگي فرونشسته بر جهان چنان غليظ بود كه گويي هيچ صبحي در پس پرده نيست و خورشيد روشناي خويش را براي هميشه از زمين برگرفته است و...

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

سه شنبه, 10 بهمن 1402 18:18

نمایش لیلی و مجنون به کارگردانی و نویسندگی یعقوب صدیق جمالی به زبان ترکی آذربایجانی بر اساس مثنوی «لیلی و مجنون» اثر حکیم ملا محمد فضولی در تالار وحدت تهران...

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

پنج شنبه, 21 دی 1402 18:25

روز یکشنبه سوم دی ماه کانون هنرمندان آذربایجان در تهران ، مراسمی به مناسبت هشتاد و چهار سالگی استاد حسن مجید زاده متخلص به ساوالان برگزار کرد . در این...

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

پنج شنبه, 21 دی 1402 15:22

تالار سید محمود دعائی در موسسه اطلاعات روز سه شنبه دوازدهم دی ماه شاهد مراسمی به یاد ماندنی بود . این مراسم که برای تجلیل از خدمات نیم قرن استاد"...

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

سه شنبه, 23 آبان 1402 15:34

 شاعر و نویسنده زبان و ادبیات فارسی و از شاگردان استاد شهریار بیان کرد:متاسفانه شهریار شناسی در ایران هنوز بسیار ضعیف است، درحالیکه در دانشکده های پیرامونی لااقل در دانشکده...

حق تكثير كليه محتواى تصويرى، صوتى و نوشتارى اين وبسايت متعلق است به على اصغر شعردوست .