چهارشنبه, 21 تیر 1391 ساعت 04:30

گزارش سفر نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه حجت الاسلام و المسلمین نظام زاد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
حجت الاسلام و المسلمین نظام زاده صبح روز شنبه 10 تیرماه 1391 وارد فرودگاه دوشنبه شده در فرودگاه مورد استقبال دکترشعردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان ، دیپلماتهای سفارت و اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم تاجیکستان قرارگرفت .
ایشان صبح روز یکشنبه 11 تیرماه در جلسه  برگزاری كنكور پذیرش 250 دانشجوی تاجیك مقطع كارشناسی برای اعزام به ایران به همراه سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان شرکت کرد.وی در گفت و گو با خبرنگاران در دوشنبه با اشاره به مرجعیت علمی، فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی از دیرباز تاكنون، گفت: اسلام و بویژه حضرت محمد مصطفی (ص) نیز بر ضرورت توجه به تحصیل علم و دانش بسیار تاكید كرده است.
درهمین روز پس از بازدید از کنکور بورسیه ی دانشجویان تاجیک متقاضی استفاده از بورس تحصیلی ایران ،  در اردوی سراسری دانشجویان ایرانی مقیم تاجیکستان که در تفرجگاه رامیت برگزار شده بود شرکت کرد .  نشست سالانۀ انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم تاجیکستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نظام‌زاده نمایندۀ مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی آسیا و اقیانوسیه دبيرو اعضاي شوراي مركزي انجمن و بيش از ١٦٠ نفر از دانشجويان ایرانی شاغل به تحصیلدر این کشور، در شهر دوشنبه برگزار شد.حجت الاسلام والمسلمین نظام‌زاده، در این دیدار، با نقل حدیثی مبنی بر این که «وقتي كسي طلب علمي كند، گويي بر بال فرشتگان الهي مي‌نشيند»، به اهميت علم‌آموزي در دين مبين اسلام و تاكيد بزرگان ديني بر اهميت كسب دانش از منظر علماي دين پرداخت.در پایان اين دیدار،دانشجويان به بيان درخواست‌ها و ديدگاه‌هاي دانشجويي ـ صنفي خود (بويژه مشكلات مربوط به مدت زمان اقامت طولاني براي ارزشيابي حضوري مدارك دكترا توسط وزارت علوم تحقيقاتو فناوري)پرداختند.
روز دوشنبه 12 تیرماه حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نظام‌زاده نماینده مقام معظم رهبری در اموردانشجویان آسیا و اقیانوسیه، در ادامۀ سفر خود به تاجیکستان، از کتابخانۀ ملی تاجیکستان بازدید کرد و مورد استقبال گرم ناصرجان سلیمف رئیس کتایخانه ی ملی تاجیکستان قرار گرفت.سلیمف در این دیدار، ضمن خوشآمدگویی، توضیحاتی در مورد تعداد و نوع کتاب‌های چاپی و خطی و نیز کتاب‌های الکترونیکی، موجود در کتابخانه، تعداد تالارهای قرائت کتاب و مدت زمان ساخت پروژه ارائه کرد و با اشاره به این که مجموعۀ کتاب‌های خطی کتابخانۀ ملی تاجیکستان گنجینه‌ای کرانبها برای کشورهای فارسی زبان است، کتاب‌هایی مانند خمسۀ نظامی، خمسۀ امیرخسرو دهلوی و قرآن‌های دستنویس مربوط به قرن ششم و هفتم هجری قمری را از قدیمی‌ترین کتب آثارخانه و موزۀ کتاب کتابخانۀ ملی تاجیکستان برشمرد و توضیح داد که بیش از هفتاد درصد این کتاب‌ها به زبان فارسی و قریب سی درصد آنها به زبان عربی است.بازدید از منطقه ورزاب و صرف ناهار در این منطقه از دیگر برنامه های این روز ایشان بود. عصر روز دوشنبه ایشان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان دیدار کرد . ایشان در این دیدار از مجموعه ی فعالیتهای سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان تشکر کرد.

صبح روز سه شنبه 13 تیرماه حجت الاسلام و المسلمين محمدعلی نظام‌زاده از دفتر انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم تاجیکستان بازدید کرد.ابتداي اين جلسه، مهدي‌یار شعردوست دبير انجمناسلامي تاجيكستان، گزارش کوتاهی مختصري از فعاليت‌هاي علمي ـ آموزشي ـ فرهنگي و عقيدتي این انجمن طي ماه‌هاي گذشته و نيز برنامه‌هاي پيش روي انجمن ارائه داد و در ادامه نیز دانشجويان، در فضايي صميمانهبه طرح ديدگاه‌هاي خود در مورد نحوه و كيفيت فعاليت‌هاي انجمن پرداختند.
در انتهاي جلسه نماز جماعت ظهر و عصر در دفتر انجمن اقامه و سپس، مجموعه‌اي از اقلام فرهنگي و لوح‌هاي چندرسانه‌اي ديني به عنوان هديه دفتر نمايندگي نهاد مقام معظم رهبري در امور دانشجويان خارج از كشور ميان دانشجويان توزيع شد.عصر روز سه شنبه ایشان از منطقه ی تاریخی حصار دیدن کرد. بازدید از قلعه ی حصار ، موزه ی حصار و ... بخشی از سفر برون شهری بود.
صبح روز چهارشنبه  14 تیرماه تیرماه به همراه هیئت همراه عازم شهر کولاب شده  و مورد استقبال عصارزاده مدیرمجتمع زیارتی مقبره ی سید علی همدانی قرار گرفته و از مزار میر سید علی همدانی بازدید کرد. این سفر یک روز به طول انجامید. بازدید از روستای آق طلا و نیز مسجد آق طلا در شهر قرغانتپه بخشی از این سفر بود . بازدید از موزه ی اصلی شهر کولاب و نیز توقف در شهر نارک نیز بخش دیگری از این سفر بود.
ایشان در روز 5 شنبه 15 تیرماه با برخی از دانشجویان و فعالان فرهنگی ایرانی در محل اقامتگاه خود دیدار کرد . در ظهر همان روز از موزه ی کمال الدین بهزاد بازدید و مورد استقبال معاون موزه آقای ابراهیمف قرار گر فت . عصرهمان روز در مراسم نیمه ی شعبان حاضر و نماز مغرب و عشا را در مسجد سفارت اقامه کرد . همچنین در طی این مراسم به سخنرانی در مورد ویژگی های حضرت ولی عصر پرداخت و شام را در مسجد و در حضور سفیر ، دیپلماتها و نیز ایرانیان مقیم صرف کرد.
عصر روز جمعه ایشان در مراسم اهدای جوایز قرآن آموزان تاجیک شرکت و به سخنرانی پرداختند. ایشان در عصر جمعه از آرامگاه مولانا یعقوب چرخی که در نزدیکی شهر دوشنبه قرار دارد بازدید کرد . همچنین نماز مغرب و عشا را در مسجد جامع شهر دوشنبه اقامه کرد. ایشان جمعه شب به همراه هیئت همراه در ضیافت شام سفیر ایران در تاجیکستان شرکت کردند و صبح روز شنبه 17 تیرماه شهر دوشنبه را به مقصد تهران ترک کردند.
خواندن 1013 دفعه آخرین ویرایش در چهارشنبه, 21 تیر 1391 ساعت 04:30

نظر دادن

یادی از دوران نمایندگی در مجلس شورای اسلامی

پشت صحنه حضورم در برنامه زير نور ماه در شبكه جهانى سحر

تازه ها

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ،  صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ، صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

دوشنبه, 03 ارديبهشت 1403 09:35

استاد دولتمند خال‌اف‌ خواننده «آمدم ‌اي شاه پناهم بده» و «دور مشو، دور مشو» به ابديت پيوست.  دوست گرامي‌ام استاد دولتمند خال‌اف، آهنگساز، نوازنده و احياگر موسيقي «فلك»‌ دار فاني را...

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

پنج شنبه, 19 بهمن 1402 12:00

غبار كدورت و تيرگي فرونشسته بر جهان چنان غليظ بود كه گويي هيچ صبحي در پس پرده نيست و خورشيد روشناي خويش را براي هميشه از زمين برگرفته است و...

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

سه شنبه, 10 بهمن 1402 18:18

نمایش لیلی و مجنون به کارگردانی و نویسندگی یعقوب صدیق جمالی به زبان ترکی آذربایجانی بر اساس مثنوی «لیلی و مجنون» اثر حکیم ملا محمد فضولی در تالار وحدت تهران...

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

پنج شنبه, 21 دی 1402 18:25

روز یکشنبه سوم دی ماه کانون هنرمندان آذربایجان در تهران ، مراسمی به مناسبت هشتاد و چهار سالگی استاد حسن مجید زاده متخلص به ساوالان برگزار کرد . در این...

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

پنج شنبه, 21 دی 1402 15:22

تالار سید محمود دعائی در موسسه اطلاعات روز سه شنبه دوازدهم دی ماه شاهد مراسمی به یاد ماندنی بود . این مراسم که برای تجلیل از خدمات نیم قرن استاد"...

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

سه شنبه, 23 آبان 1402 15:34

 شاعر و نویسنده زبان و ادبیات فارسی و از شاگردان استاد شهریار بیان کرد:متاسفانه شهریار شناسی در ایران هنوز بسیار ضعیف است، درحالیکه در دانشکده های پیرامونی لااقل در دانشکده...

حق تكثير كليه محتواى تصويرى، صوتى و نوشتارى اين وبسايت متعلق است به على اصغر شعردوست .