شنبه, 10 خرداد 1393 ساعت 04:30

حضور دکتر شعردوست در غرفه پایگاه خبری نصر نیوز، در دومین نمایشگاه فناوری ها نو و پیشرفته تبریز

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
در گفتگوی  پایگاه خبری - تحلیل « نصر نیوز » با دکتر شعردوست، به نقل از این پایگاه می خوانیم:

به گزارش نصر نیوز، دکتر علی اصغر شعردوست با حضور در غرفه پایگاه خبری تحلیلی نصر نیوز، در دومین نمایشگاه فناوری ها نو و پیشرفته تبریز افزود: نصری ها فعالیت حرفه ای دارند، منصف هستند و با انعکاس حوادث واقعی آذربایجان به دنبال پر کردن صفحه نمایش نیستند.

وی با اشاره به صراحت بیان نصر نیوز اظهار داشت:  با این همه تنوع رسانه ، مخاطب می خواهد وقت اش را در اختیار مجموعه ای قرار دهد که برایش مفید واقع شود.

نماینده اسبق مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بالاخره من هر کجای دنیا باشم حوادث رویدادهای تبریز و آذربایجان برایم مهم است در تبریز شاید ده ها سایت خبری تحلیلی وجود دارد از آن سایتی که بیشتر می توانم استفاده کنم که خبرهای تکرار منتشر نکرده باشد الان به یکی دو تا سایت که مجموع برآیند خبرهای آذربایجان را منتشر می کنند، نگاه می کنم.

وی ویژگی های این رسانه ها را انعکاس حوادث روز آذربایجان خواند گفت: سلیقه یک رسانه نیز بالاخره بعد از مدتی دست مخاطب می آید که کجا و چگونه منعکس می شود، نصر را از این جهت رسانه ای موفق ارزیابی می کنم و  آرزوی توفیق دارم.

وی تصریح کرد: اینکه از نظر منابع مالی نصر توانسته خود را اداره کند این هم یک موفقیت ارزشمندی است.

شعردوست با بیان اینکه برخی از رسانه هایی که از نظر مواد اولیه نیروی انسانی و منابع مالی مشکلی ندارند به خاطر این است که کانال تغذیه ای دارند، گفت: نه اینکه این شیوه بی ارزش باشد ولی اینکه وقتی رسانه ای وابستگی به جایی نداشته باشد می تواند استقلال کامل خود را حفظ کند،

و منافع جای خاصی را صیانت نکند.

وی اذعان داشت: آذربایجان تا این حد تولید و جایگاه دارد که سایت های مستقلی داشته باشد و پیشنهاد می کنم در یک حوزه خاصی به تناسب مشرب گردانندگان نصر تخصص پیدا کند تا در سطحی ملی و حتی بین المللی حضور یابد.

دکتر شعر دوست اضافه کرد: معتقدم حتی کشورهایی که مدعی هستند که کاملا همه بخش هایشان مستقل است ، فرهنگ شان از سوبسید استفاده می کند چرا چون بخش فرهنگ "سوبسیدخواه" است.

وی گفت: هیچ وقت اگر از صنعت سینما حمایت نشود نمی تواند روی پای خود بیاستد.کتاب و مطبوعات هم همین طور است، فضای مجازی که الان حرف اول را در دنیا می زند نیز  همین طور است.

وی تصریح کرد: رسانه ها هیچ وقت نمی توانند به خودی خود روی پای خود بیاستند و  امکان دسترسی به حداقل استانداردها را نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: تمام دولت ها چه دنیای سرمایه داری و چه کمونیستی و چه کشورهای به ظاهر اسلامی از رسانه ها و فرهنگ شان حمایت می کنند.

وی تاکید کرد: از فرهنگ اگر حمایت نشود نمی توان انتظار اثر گذاری از آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه  در عرصه فرهنگ به واقع ما در کشور کم سرمایه گذاری کرده ایم افزود: دستاورد های انقلاب اسلامی ما  باید با شیوه های نو و راه های تبلیغاتی  وسیع تر و کیفی  تر از این ، اطلاع رسانی می شد.

وی خاطر نشان کرد: البته تنها توسعه مقدار و کمی کافی نیست بلکه افزایش کمی کیفیت معنا و مفهوم دارد و گرنه صرفا با افزایش تعداد نمی توان کاری از پیش برد .

شعر دوست اضافه کرد: من در جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها در تبریز نیز گفتم ، افزایش تعداد شبکه های سیما خوب است ولی به شرطی که مخاطب نیز در همان سطح افزایش یابد، یک شبکه جدید باید بر اساس نیاز سنجی راه اندازی شود که مخاطب جدید بیاورد نه اینکه مخاطب سایر شبکه ها توزیع شود.

وی در ادامه به تحقق دهکده جهانی اشاره کرد و اذعان داشت:  الان سایت های اینترنتی به سادگی خبری را در سطح جهانی پخش می کنند و به واقع همان دهکده جهانی محقق شده است، اما کد خدایان این دهکده جهانی همان کدخدایان سابق هستند که دوازه بانی خبری را انجام می دهند، صهیونیسم جهانی هستند که رسانه های قدر دنیا را در اختیار دارند.

این نماینده سابق مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از سهم بسیار اندک فرهنگ از بودجه کشور  ابراز گلایه کرد و گفت: متاسفانه سهم فرهنگ در بودجه همچنان ناچیز است و وقتی این رقم تخصیص داده می شود رقم ناچیزی می شود.

وی ادامه داد: من یک بار در دوران نمایندگی مردم تبریز در مجلس در صحن علنی اعلام کردم میزان بودجه فرهنگ کشور در حد و اندازه های هزینه خدمات شهری یک کلانشهر هم نیست!

شعردوست افزود: بیش از نیمی از بودجه فرهنگ به پایتخت اختصاص می یابد و نیمی از آن نیز به سایر استان ها توزیع می شود و این رقم وقتی بین هنرهای دیگر توزیع می شود از موسیقی تئاتر و ... تا رسانه و مطبوعات دیگر چیزی نمی ماند.

وی در ادامه به نقش بخش خصوصی و خیران آذربایجان در فرهنگ اشاره کرد و اذعان داشت: همانطوری که خیران آذربایجان در احداث مدرسه و تهیه جهیزیه جوانان دم بخت پیشتاز هستند ضرورت دارد در حوزه فرهنگ و معرفی استعدادهای تبریز و آذربایجان هم اقدامات خیرخواهانه انجام دهند.

www.facebook.com/aliasghar.sheardoost

خواندن 1138 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 10 خرداد 1393 ساعت 04:30

نظر دادن

یادی از دوران نمایندگی در مجلس شورای اسلامی

پشت صحنه حضورم در برنامه زير نور ماه در شبكه جهانى سحر

تازه ها

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ،  صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ، صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

دوشنبه, 03 ارديبهشت 1403 09:35

استاد دولتمند خال‌اف‌ خواننده «آمدم ‌اي شاه پناهم بده» و «دور مشو، دور مشو» به ابديت پيوست.  دوست گرامي‌ام استاد دولتمند خال‌اف، آهنگساز، نوازنده و احياگر موسيقي «فلك»‌ دار فاني را...

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

پنج شنبه, 19 بهمن 1402 12:00

غبار كدورت و تيرگي فرونشسته بر جهان چنان غليظ بود كه گويي هيچ صبحي در پس پرده نيست و خورشيد روشناي خويش را براي هميشه از زمين برگرفته است و...

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

سه شنبه, 10 بهمن 1402 18:18

نمایش لیلی و مجنون به کارگردانی و نویسندگی یعقوب صدیق جمالی به زبان ترکی آذربایجانی بر اساس مثنوی «لیلی و مجنون» اثر حکیم ملا محمد فضولی در تالار وحدت تهران...

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

پنج شنبه, 21 دی 1402 18:25

روز یکشنبه سوم دی ماه کانون هنرمندان آذربایجان در تهران ، مراسمی به مناسبت هشتاد و چهار سالگی استاد حسن مجید زاده متخلص به ساوالان برگزار کرد . در این...

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

پنج شنبه, 21 دی 1402 15:22

تالار سید محمود دعائی در موسسه اطلاعات روز سه شنبه دوازدهم دی ماه شاهد مراسمی به یاد ماندنی بود . این مراسم که برای تجلیل از خدمات نیم قرن استاد"...

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

سه شنبه, 23 آبان 1402 15:34

 شاعر و نویسنده زبان و ادبیات فارسی و از شاگردان استاد شهریار بیان کرد:متاسفانه شهریار شناسی در ایران هنوز بسیار ضعیف است، درحالیکه در دانشکده های پیرامونی لااقل در دانشکده...

حق تكثير كليه محتواى تصويرى، صوتى و نوشتارى اين وبسايت متعلق است به على اصغر شعردوست .