دوشنبه, 03 مهر 1391 ساعت 03:30

زنگ آغاز تحصیلی دانش آموزان ایرانی در تاجیکستان به صدا درآمد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
جشن بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید 1391 در جمع دانش آموزان مجتمع آموزشی امام صادق (ع) با حضور کادر آموزشی و دفتری این مجتمع، سفیر جمهوری اسلامی ایران و اعضای محترم سفارت ایران، ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره)، ریاست جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، روسا و کارکنان نهادهای ایرانی، اعضای محترم انجمن اولیا و مربیان، اولیای دانش آموزان و اصحاب رسانه برگزار گردید.
در این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید به خانواده فرهنگیان و دانش آموزان، برای آنان روزی توام با شادی، دلخوشی و خاطرات به یادمانی را آرزو کرده ابراز نمودند: روز تولد دانش آموزان روز آغازین مهرماه است روزی که در آن شما جویندگان دانش به کلاسی بالاتر گام می گذارید و ما خداوند را شاکریم که در اثر تلاش های مجدانه اولیاء و مربیان مدرسه امام صادق (ع) در سال گذشته تمامی دانش آموزان سال پر از موفقیتی را پشت سر گذاشته و از طرف دیگر سال پر بار تحصیلی دیگری را در پیش رو دارند و این نشان دهنده آن است که مجموعه زحمات دست اندرکاران امر آموزش و پرورش این مجموعه و تلاش شما دانش آموزان عزیز به ثمر نشسته است.
دکتر شعردوست همچنین با اشاره به هم زمانی آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس، خطاب به دانش آموزان مدرسه امام صادق (ع) چنین خاطر نشان نمودند: از آنجا که دانش آموزان افغان و تاجیک نیز در این مجتمع تحصیل می کنند، دانش آموزان ایرانی باید دلایل و چگونگی گرامیداشت این هفته را به نحو مطلوب برای آنها تبیین کنند تا از این طریق آنان نیز با جانبازی های دلیر مردانی که جان عزیزشان را در طبق اخلاص گذاشته و از سرزمین ایران با تمام وجود دفاع کردند و جان دادند اما اجازه تعرض به سرزمین خود را از غاصبان گرفتند، آشنا شوند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران، گرامیداشت یاد و خاطره جانبازان و آزادگان را از دیگر دلایل تعیین هفته دفاع مقدس ذکر کردند و افزودند: ما هر ساله در این دوران در کنار زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای دوران دفاع مقدس یاد و خاطره آزادگان، جانبازان و بزرگ مردانی را گرامی می داریم که از مقام والایی نزد پروردگار برخوردار می باشند چرا که این بزرگ مردان هر روز در راه خداوند شهید می شوند اینان بزرگانی هستند که با وجود اهدای اعضاء وجود خود در راه حق، همچنان بر پیروزی حق بر علیه باطل معتقدند. از این روست که در واقع بزرگداشت دفاع مقدس و بزرگ مردی های دلیرانه این عزیزان، گرامیداشت، حفظ و نشر ارزش های مقدس انقلاب اسلامی است که امام خمینی (ره) بنیانگذار آن بودند و مقام معظم رهبری نیز در استمرار این راه، عزت مسلمانان را فریاد می زنند.
سفیر کشورمان طنین پر افتخار نام ایران و ایرانی را در دنیای امروز مرهون خون های عزیزی دانستند که در دوران دفاع مقدس بر زمین ریخته شده است. دفاع مقدس از سرزمینی که تنها، جنگ با صدام و تجاوز یک کشور به خاک کشورمان نبود، بلکه در مقابله با زیاده خواهی های شرق و غرب و دفاع از اهداف انقلاب به وقوع پیوست، ایشان در این خصوص خطاب به دانش آموزان چنین اظهار داشتند: فرزندان من در این جنگ نابرابر دشمن با انواع سلاح ها و هواپیماهای جنگی شرق و غرب به خاک و فضای کشورمان حمله کرد و با وجودی که تلفات جانی و خسارت های مالی به پدران و مادران و نیز پدر و مادر بزرگ های شما تحمیل شد، اما با مقاومت سرسختانه، خاک میهن اسلامی مان را حفظ کرده و این سرزمین را دور از تجاوز متجاوزان غاصب نگاه داشتند.
دکتر شعردوست در ادامه سخنان خود به تلاش قدرت های غربی برای منزوی نشان دادن ایران در جامعه جهانی اشاره کردند و ضمن اشاره به برگزاری موفقیت آمیز شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در ایران به همراه حضور مسوولان طراز اول کشور های عضو در آن چنین تصریح نمودند: با وجودی که تلاش زیادی برای برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در پایین ترین سطح ممکن، از سوی دولتهای غربی صورت گرفت اما دیدیم که تلاش های آنان بی نتیجه ماند و ایران با عظمت، امروز در عرصه گیتی با اقتدار پیش می رود و این امر خود به نوعی بی توجهی به خواسته های قدرت های غربی است.
سفیر ایران در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشرفت های امروز ایران در عرصه های مختلف افزودند: با وجود تمام محدودیت ها و فشارها ایران توانسته با قدرت در عرصه های مختلف علمی پیش برود به طوری که هر روز در بخش های مختلف علمی، پزشکی، صنعتی، دارویی، هسته ای، نانوتکنولوژی موفقیت های جدیدی را کسب کرده است.
ایشان با بیان اینکه کشور تاجیکستان یکی از نزدیک ترین دوستان جمهوری اسلامی ایران است و روسای جمهور دو کشور با یکدیگر پیوندی نزدیک و دوستی عمیق دارند، این مهم را ناشی از برادری و دوستی همه جانبه دو کشور در کنار وجود مشترکات زبانی، فرهنگی و دینی دانستند و از دانش آموزان خواستند تا فرصت حضور در تاجیکستان را برای ثبت خاطرات بیادماندنی خود و همچنین استحکام دوستی با فرزندان این سرزمین مغتنم بشمارند.
دکتر شعردوست در این مراسم به هراس دشمن از اتحاد کشورها اشاره کرده و از توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام توسط عوامل بیگانه به عنوان نمودی عینی از این هراس و بد خواهی یاد کردند و اظهار نمودند: از آنجا که پیامبر عظیم الشان نقطه عزت و عظمت ماست، دشمنان ساحت مقدس ایشان را که پیامبر نور و رحمت است، نشانه گرفته اند، او پیام آور مهر و دوستی است و در زمانی که در دنیای جاهلیت زنان بخاطر تولد فرزند دختر، روی شان سیاه می شد و مردان دختران شان را زنده به گور می کردند، پیامبری آمد که کوثر و محبت جاری را در وجود یگانه دختر خود فاطمه زهرا(س) قرار داد. کوثر همان شجره طیبه ای است که بعد از هزار سال امروز زنان مسلمان به وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا(س) افتخار می کنند و به همین علت است که دشمن امروز پیامبر عظیم الشان اسلام را مورد هجمه قرار می دهد.
ایشان در پایان سخنان خود، با بیان آنکه تعالیم دل انگیز پیامبر نور و رحمت که از صدر اسلام جاری شده و تا امروز و فردای ظهور، تعالی بخش راه جاودان مسلمانان خواهد بود، افزودند: برای همین راهنمایی دائم است که دشمن وجود انور پیامبر را نشانه می گیرد. مسلمانان هر روز و هر شب یاد پیامبر می کنند و هر روز از او می آموزند بطوری که عزت و سربلندی امروز جامعه مسلمین و یکپارچکی جامعه در اثر پیروی از دستورات پیامبر رحمت است. عزیزان، ما خدا را شاکریم بخاطر اسلام و اعتقاداتی که داریم و امکاناتی که دولت کریمه جمهوری اسلامی ایران برای تحصیل هر یک از ما فراهم کرده است. من سالی پر از موفقیت را برای یکایک شما دانش آموزان عزیز و والدین محترمتان آرزو می کنم. فرزندان عزیر ایرانی، تاجیکی و افغان من، والدین خود را گرامی بدارید و به آنان عزت و احترام بگذارید و بدانید که هر چقدر که عزت بخواهید می باید همانقدر به والدین خود حرمت گذارید.
جناب آقای جمیری مدیریت محترم مجتمع آموزشی امام جعفر صادق(ع) نیز در طی این مراسم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای تامین امکانات و آماده سازی مجتمع و تشکر از همکاران و کادر آموزشی و دفتری این آموزشگاه در تسریع این روند، خطاب به دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید ابراز داشتند که: دانش آموزان عزیز شما بار دیگر قدم به محیطی گذاشتید که می خواهید بیاموزید و به این شکل راه پیامبر عظیم الشأن خود را بپیمایید چراکه پیامبر ما، ما را به آموختن دعوت کرده اند و طلب علم را بر هر مسلمان زن و مرد فریضه دانستند. شما امروز راه دیگری را آغاز نموده اید تا بدانید، بیاموزید، بفهمید و درست پیش روید ما اولیاء مدرسه نیز در این امر عهدار وظایفی هستیم و امیدواریم که روزی برسد تا دشمنان دین و دشمنان پیامبر بزرگوارمان به علم حقیقی دست یابند و در تمیز حقیقت از اشتباه بپرهیزند. ما همچنان بر حرکت علمی و فرهنگی خود ادامه خواهیم داد چراکه می خواهیم راه پیامبر را پر رهرو سازیم و بر حقیقت خود استوار بمانیم . بگذار کور دلان و تنگ دلان بر جهل خود بمانند بی شک ما راه حق و حقیقت را ادامه خواهیم داد.
 
خواندن 1424 دفعه آخرین ویرایش در دوشنبه, 03 مهر 1391 ساعت 03:30

نظر دادن

یادی از دوران نمایندگی در مجلس شورای اسلامی

پشت صحنه حضورم در برنامه زير نور ماه در شبكه جهانى سحر

تازه ها

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ،  صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ، صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

دوشنبه, 03 ارديبهشت 1403 09:35

استاد دولتمند خال‌اف‌ خواننده «آمدم ‌اي شاه پناهم بده» و «دور مشو، دور مشو» به ابديت پيوست.  دوست گرامي‌ام استاد دولتمند خال‌اف، آهنگساز، نوازنده و احياگر موسيقي «فلك»‌ دار فاني را...

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

پنج شنبه, 19 بهمن 1402 12:00

غبار كدورت و تيرگي فرونشسته بر جهان چنان غليظ بود كه گويي هيچ صبحي در پس پرده نيست و خورشيد روشناي خويش را براي هميشه از زمين برگرفته است و...

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

سه شنبه, 10 بهمن 1402 18:18

نمایش لیلی و مجنون به کارگردانی و نویسندگی یعقوب صدیق جمالی به زبان ترکی آذربایجانی بر اساس مثنوی «لیلی و مجنون» اثر حکیم ملا محمد فضولی در تالار وحدت تهران...

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

پنج شنبه, 21 دی 1402 18:25

روز یکشنبه سوم دی ماه کانون هنرمندان آذربایجان در تهران ، مراسمی به مناسبت هشتاد و چهار سالگی استاد حسن مجید زاده متخلص به ساوالان برگزار کرد . در این...

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

پنج شنبه, 21 دی 1402 15:22

تالار سید محمود دعائی در موسسه اطلاعات روز سه شنبه دوازدهم دی ماه شاهد مراسمی به یاد ماندنی بود . این مراسم که برای تجلیل از خدمات نیم قرن استاد"...

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

سه شنبه, 23 آبان 1402 15:34

 شاعر و نویسنده زبان و ادبیات فارسی و از شاگردان استاد شهریار بیان کرد:متاسفانه شهریار شناسی در ایران هنوز بسیار ضعیف است، درحالیکه در دانشکده های پیرامونی لااقل در دانشکده...

حق تكثير كليه محتواى تصويرى، صوتى و نوشتارى اين وبسايت متعلق است به على اصغر شعردوست .