سه شنبه, 15 اسفند 1391 ساعت 03:30

حضور سفیر ایران در جمع مسئولین، کارکنان و امداد رسانان کمیته امدادامام خمینی (ره)به مناسبت ....

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سفیر جمهوری اسلامی ایران در آغاز هفته احسان و نیکوکاری، به مناسبت هجدهمین سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمهوری تاجیکستان ، در جمع مسئولین، کارکنان و امداد رسانان این بنیاد کمک رسان، حضور یافتند
سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، به مناسبت هجدهمین سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) هم زمان با سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و همچنین فرا رسیدن ایام مبارک هفته احسان و نیکوکاری، در جمع مسئولین، کارکنان و امداد رسانان این نهاد بشردوستانه، در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) واقع در شهر دوشنبه حضور یافتند و از خدمات مسئولین و کارکنان این نهاد کمک رسان، تجلیل کردند.
در ابتدای این مراسم جناب آقای سید مهدی عبادی، نماینده محترم کمیته امداد امام (ره) در تاجیکستان، طی سخنانی، ضمن خوشامدگویی، به ارائه گزارشی از عملکرد این بنیاد پرداختند که این گزارش توسط یکی از کارمندان بومی و محلی شاغل در کمیته امداد امام خمینی(ره) قرائت و جمع بندی گردید.
جناب آقای محی الدین در قرائت این گزارش، خدمات این نهاد خدمت رسان را صادقانه و بدون مرز بندی های نژادی، مذهبی، قومی و سیاسی، فارغ از هرگونه تبعیض در کمک رسانی به نیازمندان واقعی با نظر به اصل حفظ کرامت انسانی آنها به هدف توانمندسازی و ارتقاء سلامت خانواده های بی بضاعت خوانده و از ارائه خدمات این نهاد بشردوستانه به ملت تاجیک تشکر کردند. بر طبق این گزارش، کمیته امداد امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تاجیکستان، دارای یک دفتر ستادی در شهر دوشنبه و 6 شعبه نمایندگی در سایر نواحی بوده و علاوه بر آن از 20 شعبه توزیع و 56 کارگاه آموزشی نیز برخوردار می باشد و با خدمات خود توانسته، تا کنون به بیش از 100000 خانوار بی بضاعت، خدمات مستمری ماهانه و توزیع کالا را ارائه دهد. همچنین تعمیر و بازسازی بالغ بر 3000 واحد مسکونی مددجویان این بنیاد، بهره مند ساختن بیش از 130000 خانوار بی بضاعت از خدمات داروئی و درمانی، تحت حمایت قرار دادن بیش از 170000 دانش آموز و 7000 نفر از دانشجویان کم بضاعت توسط شعبه فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، تهیه بیش از 5000 جفت جهیزیه نقدی و یا کالا در کنار برگزاری جشن ازدواج گروهی، مساعدت و یاری به 5720 خانوار نیازمند و آسیب دیده از حوادث و بلایای طبیعی، اطعام گروهی یا اهدا و توزیع جیره خشک، به بیش از 120000 نفر از افراد نیازمند و کم بضاعت در ایام ماه شریف رمضان، تخصیص وام های قرض الحسنه خودکفائی و وام اشتغال به بیش از 2500 نفر مددجو، فارغ التحصیل شدن بیش از 10000 هنرآموز دوره دیده و مجرب در دوره های آموزشی کارگاه های امداد و برگزاری 5 کنفرانس بین المللی علمی و عملی در راستای تبادل اطلاعات و کسب تجربیات ، از مهمترین دستاوردهای کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمهوری تاجیکستان، در راستای کمک های بشردوستانه و ارتقاء سطح زندگی اقشار کم بضاعت تاجیک می باشد که طی گزارش یاد شده از عملکرد این بنیاد خیریه، در این جلسه بدان اشاره شد.
پس از ارائه این گزارش، جناب آقای دکتر شعردوست، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، به ایراد سخن پرداختند. ایشان ضمن ابراز خرسندی از حضور در کمیته امداد امام خمینی (ره) به مناسبت هجدهمین سالروز تأسیس این بنیاد در جمهوری تاجیکستان و بیان تشکر از خدمات و تلاش مسئولین، معاونین، کارکنان و همکاران بومی شاغل در این مجموعه، خدمت این عزیزان را از جمله ممتازترین و ارزنده ترین خدمات در جمیع فعالیت های ممکن، قابل عرضه در محیط و موجود در ظرفیت هر یک از انسانها بشمار آورده و با تأکید به سعی در داشتن نیت صادقانه به عنوان حرض و مهمترین حافظ اعمال در نزد پروردگار، بر امتیاز و رجحان برخی از کارها و امور نسبت به برخی دیگر اشاره نمودند و در بیان این امتیاز ، چنین اظهار داشتند: باید توجه داشت که بی شک برخی از کارها دارای امتیازهایی نسبت به کارها و امور دیگر می باشد و آن در طبقه بندی نوع کارهایی است که ائمه معصومین (ع) در سیره خود و با کلام خود، فضل آن امور را بیان کرده اند. که به وضو ح می توان نمونه های بی شماری از آن را در کتب اخلاقی یافت. و چون شما واسطه خیر میان مخلوق و خالق، و وسیله برآورده شدن نیازهای مردمان و رساندن حوائج آنان، که در حقیقت امانات الهی در نزد شما است، می باشید، با توجه به آنچه که به عنوان مقدمه گفته شده، از کاری بسیار با فضیلت، با ارزش و مقبول در نزد خداوند برخوردار هستید. چراکه امام صادق (ع) فرمودند: " حوائج مردم در نزد شما عنایات پروردگار است" و این بدان معنی است که، وقتی از سوی حاجتمندی، کاری به جانب شما می افتد، این فضل خدا بر شماست که آن نیاز بواسطه شما بر طرف گردد.
دکتر شعردوست با اشاره به وجود تعداد کثیری از مجموعه سازمان های بین المللی خدمت رسان که مشغول به فعالیت های گسترده در سطح جهان می باشند، جوابگویی نیاز مردم از طریق خود مردم و همچنین رسیدگی به صدمات معنوی انسان ها در کنار صدمات مالی و تأکید بر جبران صدمات معنوی بیش از صدمات مالی، بنا بر آنچه که امام خمینی (ره) فرمودند و بر آن تأکید داشتند را مهمترین امتیاز کمیته امداد نسبت به سایر سازمان های بین المللی خدمت رسان عنوان کردند و در ذکر تاریخچه تأسیس این بنیاد توسط امام خمینی (ره)، بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، چنین خاطرنشان نمودند : امام خمینی (ره) در بدو تأسیس بنیاد کمیته امداد، این ارگان را با همان الگوهایی بنیان گذاشتند که خیرین در جامعه اسلامی، میان مسلمانان از گذشته در ذهن داشته و بدان حرمت و ارج می نهند. تاریخچه تأسیس این نهاد خیریه به سال 42 و بعد از حوادثی که در آن سال به وقوع پیوست، باز می گردد. آن هنگام که رژیم ستم شاهی تعداد زیادی از هم وطنانمان را شهید و یا دستگیر کرد، امام خمینی به عنوان مرجع دینی، برای توجه به حال صدمه دیدگان حوادث آن سالها، تعدادی از افراد امین و مومن با در نظرداشت الگوهای یاد شده، مأمور رسیدگی به حال صدمه دیدگان و سطح نیاز مردم نمودند. تا آنجا که 21 روز بعد، انقلاب اسلامی ایران با بزرگ ترین رفراندم تاریخ و با رأی اکثریت مردم ایران به پیروزی رسید و امام (ره) درست در 14 اسفند 57 فرمان تأسیس کمیته امداد را الی العبد صادر کردند.و در این حین الگوهای مناسبی را نیز ارائه دادند. الگوهایی بر گرفته از متون دینی و آموزه های اعتقادی ما. و در این میان بیش از آنکه به بودجه های دولتی و حمایت دولت ها تأکید نمایند، به کمک های خیرین تأکید کردند.
سفیرکشورمان در ادامه سخنان خود در خصوص امتیازات کمیته امداد امام خمینی (ره) نسبت به سایر سازمان های بین المللی کمک رسان، تأسیس این بنیاد را در کنار اشتغال به وظیفه رسیدگی به حال محرومین ، عاملی موثر در ایجاد بستری مناسب برای احسان و نیکوکاری و صدقات افراد متمکنی از جامعه دانستند که خواهان ارائه و توزیع درست و بجای بخشش، انفاق و احسان از تمکن خویش می باشند. ایشان تأسیس این بنیاد کمک رسان را یک حرکت افتخار آفرین خواندند که در آن به حفظ کرامت انسانی بیش از هر چیز دیگر اهمیت داده می شود. نهادی که دست اندر کاران آن در حوزه های فعالیت خود در داخل و خارج از کشور سعی در عرضه تجربیات و دستاوردهای خویش دارند و به مردم در تأمین نیازهای موجود به گونه ای آبرومندانه و بدور از هر گونه ایجاد احساس حقارت و ضعف و ناتوانی در آنان، یاری می دهند.
دکتر شعردوست در باب بهره مندی کمیته امداد امام خمینی (ره) از وجود متخصصین و توانایی علمی و تخصص و تجربه آنان در اجرای وظایف محوله بدین بنیاد بشردوستانه تصریح کردند: امروز در ایران بزرگ و با شکوه، این میهن همیشه سرافراز می توان به وضوح دید که در بیش از 30 استان کشور و به تناسب هر استان یک برنامه توسعه وجود دارد و در سند 20 ساله توسعه کشور، وظایفی که بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) نهاده شده همانا فقر زدایی مادی و معنوی از جامعه به تناسب آمایش سرزمین و جمعیت ایران است و هیچ کجا دارای یک نسخه واحد نمی باشد. و در رأس آن همان طور که بارها بدان پرداخته شد، حفظ کرامت انسانی و متخلق بودن به اخلاقیات حسنه می باشد. کمک زمانی موثر خواهد بود که کرامت انسانی در آن محفوظ گردد و این جان کلام است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود بار دیگر از مسئولین و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تاجیکستان تشکر و قدردانی نمودند و ضمن تجلیل از برخی کارکنان این نهاد، به شیطنت ها و بازی های پی در پی استکبار جهانی با ایجاد شرایطی خاص و تحمیل آن، اشاره نمودند و در بیان دلایل تنگ نظری آنان در خصوص دوستی ملت ها و گسترش نهادها و بنیادهایی چون کمیته امداد امام خمینی (ره) چنین اظهار داشتند: ما کارهای زیادی در پیش رو داریم روزی که ما به وضع موجود راضی شویم آن روز ، روز آغاز ضرر و خسران ما خواهد بود. اگر امروز استکبار جهانی می خواهد با تحمیل شرایطی خاص، محدودیت بیافریند، بایدگفت که ذهن و تخصص را نمی توان محدود کرد و اگر بعضا برخی از تنگ نظری ها در باب بنیاد های ماندگاری چون کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت می گیرد از آن جهت است که این تنگ نظران و کوته اندیشان نمی خواهند نهادی با نام امام در دل مردم رسوخ کند. نمی خواهند ایران بزرگ و بلند آوازه که دست دوستی و برادری با کشور تاجیکستان داده، بیش از این در دل مردم رسوخ کند. اما مطمئن باشید که خدمت صادقانه در نزد خداوند محفوظ است و از بین نخواهد رفت. از خداوند می خواهم که سعادت هر دو جهان را به شما عزیزان عنایت کند.
 
گفتنی است که در این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران، ایجاد بستری برای آموزش هنر قالی بافی به هنر آموزان در تاجیکستان، به عنوان کانون مناسب تولید ثروت، که چه به لحاظ فرهنگی و چه به لحاظ اقتصادی ثمرات فراوانی به همراه خواهد داشت، را به جناب آقای عبادی، نماینده محترم کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد نمودند . همچنین ایشان طی مراسمی از یکی از کارگاه های آموزش دوزندگی واقع در شهر دوشنبه دیدن کردندو در جمع هنر آموزان این آموزشگاه حاضر شدند.
خواندن 1093 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 15 اسفند 1391 ساعت 03:30

نظر دادن

“ساوالان” از میرزا حسن رشدیه و جبار باغچه بان می گوید...

یادی از دوران نمایندگی در مجلس شورای اسلامی

پشت صحنه حضورم در برنامه زير نور ماه در شبكه جهانى سحر

تازه ها

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ،  صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ، صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

دوشنبه, 03 ارديبهشت 1403 09:35

استاد دولتمند خال‌اف‌ خواننده «آمدم ‌اي شاه پناهم بده» و «دور مشو، دور مشو» به ابديت پيوست.  دوست گرامي‌ام استاد دولتمند خال‌اف، آهنگساز، نوازنده و احياگر موسيقي «فلك»‌ دار فاني را...

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

پنج شنبه, 19 بهمن 1402 12:00

غبار كدورت و تيرگي فرونشسته بر جهان چنان غليظ بود كه گويي هيچ صبحي در پس پرده نيست و خورشيد روشناي خويش را براي هميشه از زمين برگرفته است و...

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

سه شنبه, 10 بهمن 1402 18:18

نمایش لیلی و مجنون به کارگردانی و نویسندگی یعقوب صدیق جمالی به زبان ترکی آذربایجانی بر اساس مثنوی «لیلی و مجنون» اثر حکیم ملا محمد فضولی در تالار وحدت تهران...

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

پنج شنبه, 21 دی 1402 18:25

روز یکشنبه سوم دی ماه کانون هنرمندان آذربایجان در تهران ، مراسمی به مناسبت هشتاد و چهار سالگی استاد حسن مجید زاده متخلص به ساوالان برگزار کرد . در این...

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

پنج شنبه, 21 دی 1402 15:22

تالار سید محمود دعائی در موسسه اطلاعات روز سه شنبه دوازدهم دی ماه شاهد مراسمی به یاد ماندنی بود . این مراسم که برای تجلیل از خدمات نیم قرن استاد"...

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

سه شنبه, 23 آبان 1402 15:34

 شاعر و نویسنده زبان و ادبیات فارسی و از شاگردان استاد شهریار بیان کرد:متاسفانه شهریار شناسی در ایران هنوز بسیار ضعیف است، درحالیکه در دانشکده های پیرامونی لااقل در دانشکده...

حق تكثير كليه محتواى تصويرى، صوتى و نوشتارى اين وبسايت متعلق است به على اصغر شعردوست .