پنج شنبه, 08 تیر 1391 ساعت 04:30

سفیر ایران در تاجیكستان: غفلت از شناخت امام زمان باعث هجمه های متعدد بر دین شده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم جشن اعیاد شعبانیه و بزرگداشت روز جانباز شنبه شب با حضور روسا و كاركنان نمایندگی های ایران، تعدادی از اساتید دانشگاه جامعه المصطفی قم، كاركنان سفارت، دانشجویان، تجار و صنعتگران و خانواده های آنها در مسجد سفارت در شهر دوشنبه برگزار شد.
'علی اصغر شعردوست' بر ضرورت شناخت امام توسط تمام شیعیان تاكید كرد و گفت: تنها چیزی كه توانسته مانع از تاثیرگذاری تبعات منفی هجمه ها بر دین اسلام شود، وجود ائمه اطهار(ع)بوده است.
وی با ذكر روایتی از پیامبر اكرم(ص) گفت: كسی كه بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، مانند مردگان دوران جاهلیت از دنیا رفته است.
وی در همین ارتباط به بی توجهی برخی از مسلمانان در فاصله كمتر از نیم قرن نسبت به توصیه های حضرت رسول اكرم(ص)درباره ضرورت امام شناسی اشاره كرد و گفت: در این فاصله 2 عامل تجمل گرایی و غوطه ور شدن مردم در زیبایی های دنیا و همچنین فریب دادن مردم توسط اثرگذاران بر دین باعث دوری مردم از امامانشان شد.
شعردوست افزود: هرچند ما به صورت ملموس و عینی به امامان خود در عصر حاضر دسترسی نداریم اما امام شناسی و شناختن امام بر همه شیعیان بخصوص برای ما كه در دوران غیبت زندگی می كنیم، فرض و واجب است.
این دیپلمات ایرانی از تلاش گسترده رسانه های بیگانه برای خنثی كردن واقعیات مربوط به وجود امام زمان(عج)اشاره كرد و گفت: آنها برای هجمه گسترده علیه امام مهدی(ع)حتی یك شبكه تلویزیونی راه اندازی كرده اند تا به طور مرتب علیه ایشان جوسازی كنند اما این امر رسالت سنگین تری را برعهده ما می گذارد به طوری كه برای خنثی كردن این دسیسه ها باید فرزندان و نسل آینده خود را آموزش دهیم و آنها را بیدار و هشیار كنیم.
وی با یادآوری نقش امام خمینی(ره)بعنوان نماینده امام زمان(عج) در زمان غیبت در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، گفت: بعد از ارتحال امام(ره) دشمنان ایران امید داشتند كه پرونده انقلاب اسلامی بسته شود اما اعتقاد راسخ سكانداران در هدایت آن حتی مانع از آن شد كه جامعه ما یك روز بدون سكاندار بماند.
شعردوست با بیان آنكه تا روزی كه امام زمان خود را بشناسیم هیچ سلاحی بر ما كارگر نیست و ما هیچ آسیبی نخواهیم دید، تاكید كرد: در دوران غیبت تنها باید از نایبی كه دارای صیانت نفس، حافظ دین، عدم تبعیت از هوای نفس و اطاعت از امر مولا و امام است، پیروی كرد.
سفیر ایران در پایان گفت: خدا را شكر كه با وجود همه سختی ها از نعمت رهبری و امامت در عصر غیبت برخورداریم و این امر سبب شده برای تحقق اهداف انقلاب با اطمینان پیش برویم.
در این مراسم كه با مولودی خوانی و دكلمه دانش آموزان همراه بود اشعاری در مدح علمدار كربلا و سجایای امام زین العابدین(ع) قرائت و به جانبازان ایرانی مقیم تاجیكستان نیز هدایایی داده شد.
خواندن 1198 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 08 تیر 1391 ساعت 04:30

نظر دادن

یادی از دوران نمایندگی در مجلس شورای اسلامی

پشت صحنه حضورم در برنامه زير نور ماه در شبكه جهانى سحر

تازه ها

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ،  صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ، صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

دوشنبه, 03 ارديبهشت 1403 09:35

استاد دولتمند خال‌اف‌ خواننده «آمدم ‌اي شاه پناهم بده» و «دور مشو، دور مشو» به ابديت پيوست.  دوست گرامي‌ام استاد دولتمند خال‌اف، آهنگساز، نوازنده و احياگر موسيقي «فلك»‌ دار فاني را...

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

پنج شنبه, 19 بهمن 1402 12:00

غبار كدورت و تيرگي فرونشسته بر جهان چنان غليظ بود كه گويي هيچ صبحي در پس پرده نيست و خورشيد روشناي خويش را براي هميشه از زمين برگرفته است و...

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

سه شنبه, 10 بهمن 1402 18:18

نمایش لیلی و مجنون به کارگردانی و نویسندگی یعقوب صدیق جمالی به زبان ترکی آذربایجانی بر اساس مثنوی «لیلی و مجنون» اثر حکیم ملا محمد فضولی در تالار وحدت تهران...

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

پنج شنبه, 21 دی 1402 18:25

روز یکشنبه سوم دی ماه کانون هنرمندان آذربایجان در تهران ، مراسمی به مناسبت هشتاد و چهار سالگی استاد حسن مجید زاده متخلص به ساوالان برگزار کرد . در این...

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

پنج شنبه, 21 دی 1402 15:22

تالار سید محمود دعائی در موسسه اطلاعات روز سه شنبه دوازدهم دی ماه شاهد مراسمی به یاد ماندنی بود . این مراسم که برای تجلیل از خدمات نیم قرن استاد"...

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

سه شنبه, 23 آبان 1402 15:34

 شاعر و نویسنده زبان و ادبیات فارسی و از شاگردان استاد شهریار بیان کرد:متاسفانه شهریار شناسی در ایران هنوز بسیار ضعیف است، درحالیکه در دانشکده های پیرامونی لااقل در دانشکده...

حق تكثير كليه محتواى تصويرى، صوتى و نوشتارى اين وبسايت متعلق است به على اصغر شعردوست .