پنج شنبه, 23 خرداد 1392 ساعت 04:30

اعیاد شعبانیه و روز جانباز در جمع ایرانیان مقیم تاجیکستان گرامی داشته شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
ای یــاد تــو در عــالم آتش زده بر جانها
                   هــرجا ز فراغ تو چاک اســت گریبان هـا
بــســیار حکـایتها گردیده کــهــن امــا
                  جانسوز حدیث تو، مانــده است به دورانها
اینسان که تو جان دادی در راه رضای حق
                  آدم به تو می نازد، ای اشـرف انــسـانــهـا
مراسم بزرگداشت ولادت سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع)، سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) و سید الساجدین حضرت امام زین العابدین، با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، کارکنان محترم سفارت ایران، مسئولین و روسای نهاد های ایرانی در تاجیکستان، دانشجویان، تجار و ایرانیان مقیم در تاجیکستان در مسجد سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.
دکتر شعردوست، سفیر کشورمان در این مراسم با بیان تبریک به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه تبعیت از ائمه هدی را ضامن طریق وصول به سعادت 2 جهان برای انسانها دانستند و به هم زمانی روزهای این اعیاد بزرگ با روزهایی سرنوشت ساز از تاریخ انقلاب اسلامی اشاره نمودند و گفتند: در تاریخ انقلاب اسلامی ، انقلاب و حرکات انقلاب اسلامی ما آنگونه که امام راحل و بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند برگرفته از تاریخ اسلام است و به یمن این مناسبت است که بزرگ روز ولادت حضرت اباعبداله الحسین به نام روز پاسدار دین به نام روز پاسدار نام گذاری شده است و به همین سبب است که اگر در تاریخ اسلام، تنها یک نمونه جستجو کنیم کسی که در راه دین اینگونه قطعه قطعه و تکه تکه شده باشد و وجودش را و اعضای جسم خود را فدای حضرت دوست کرده، جز ابوالفضل العباس پیدا نمی کنید و به همین سبب است که روز ولات آن حضرت را روز بزرگ جانباز در تاریخ انقلاب اسلامی قرار داده ایم و من در یک همچون شبی ادای احترام به روح بلند سید و سالار شهیدان اباعبداله الحسین (ع) و تمام شهیدانی که از ظهر روز عاشورای سال 61 هجری به اقتدای ابا عبداله الحسین (ع) خون پاکشان را در راه مکتب، دین و آرمانهای خدایی فدا کرده اند درود می فرستم و بر روح بلند آنها ادای احترام می کنم و افتخار می کنم که انقلاب اسلامی ما راه رو آن شهیدان بوده و هست. نام و یاد شهیدانی که با تأسی به ابا عبداله جان پاکشان را فدیه حضرت حق کرده اند در هر لحظه نیاز، به مدد انقلاب اسلامی آمده است.
سفیر کشورمان در همین راستا و در ادامه سخنان خود به عملیات های جنگ تحمیلی و مهمترین حوادث انقلاب و پیروزی سرافرازانه ملت بزرگ ایران اسلامی اشاره کرده و افزودند: پیش از پیروزی انقلاب، مهمترین و بزرگ ترین و دشمن شکن ترین حوادث انقلاب در محرم سال 56 به وقوع پیوست. پیام های امام خمینی (ره) که در تبعید بودند در بحبوحه محرم هر روز به دست جوانان انقلاب در مساجد می رسید و با دستگاه های ابتدایی چاپ و تکثیر می شد و خون تازه ای در رگ های انقلاب به جریان می انداخت و در بعد از پیروزی انقلاب وقتی که دشمن، جنگی نابرابر را بر ما تحمیل کرد، نام و یاد ابا عبداله و بزرگ پرچمدارش در روزهای سخت جنگ تحمیلی به مدد رزمندگان اسلام آمد و عملیات های دشمن شکن و غرور آفرین دوران جنگ تحمیلی با نام و یاد ابا عبداله و نام و یاد بزرگ پرچمدارش ابوالفضل العباس و نام مادرش خانم فاطمه زهرا (ع) به وقوع پیوست. و از این رو است که ما می گوییم نام آنها نه که در طول تاریخ بلکه در طول سال و روز و هر لحظه از انقلاب به مدد ما می رسد و ما امروز هرجا کسی را می بینیم که عصایی بر دست دارد و یا بر روی ویلچری می نشیند و راه می رود با اثری از آثار جنگ تحمیلی رو به رو می شویم و در برابر آنها سر خـم می کنیم چراکه آنها عزیزترین اعضای بدنشان را فدا کرده و به فرموده امام راحل چه بسا مقام جانبازان از مقام شهیدان نیز بالاتر باشد.
دکتر شعردوست احترام نهادن بر جانبازان را امری واجب بر همگان دانستند و بی توجهی و بی احترامی به جانبازان انقلاب اسلامی را گناهی نابخشودنی خواندند و گفتند: اگرچه جانبازان انقلاب اسلامی با خدای خود معامله کرده اند و آنها پیروان ابوالفضل العباس (ع) هستند اما ما هم موظفیم در برابر این همه ایثارگری به آنها خدمت کنیم. مگر نه این است که شهدای ما در وصیت نامه هایشان یکی یکی نوشتند که ما به امر امام، به امام حسین اقتدا کردیم و به جبهه رفتیم. و مگر نه این است که امام فرمودند: " جوانان ما راه صد ساله را یک شبه طی کرده اند"
عزیزان این زمانه، زمانه سخت امتحان است. امتحانی که خدا نکند در آن موفق و سربلند نشویم چرا که شکست در این امتحان برابر با عدم وجود هرگونه فرصتی برای جبران آن است. اگر طالب عزت هستیم، خاندان شهدا را عزیز بداریم. اگر عاشق امام حسین و خاندان عصمت و طهارت هستیم همان فرزندان شهدا را گرامی بداریم چراکه ما الگوهای بزرگی چون امام حسین، حضرت ابوالفضل، علی اکبر، علی اصغر و دیگر ائمه و امامان را داریم.
سفیر جمهوری اسلامی ایران، دفاع جانانه و همیشگی از مرزهای میهن عزیز ایران اسلامی و پایبندی بر اعتقادات را عامل پیروزی ملت ایران و بلند آوازه شدن نام ایران و ایرانی در جهان دانستند و افزودند: ما در کنار اینکه وجبی از خاک سرزمین خود را به دشمنان و متجاوزان ندادیم، ذره ای از اعتقادات خود نیز عقب ننشستیم و حتی اعتقادات خود را جهانی کردیم.
ایشان در اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات و شرکت همگانی به عنوان وظیفه ای ملی برای هر ایرانی واجد شرایط گفتند: براساس فرموده مقام معظم رهبری رأی به هر یک از نامزدها رأی به نظام، سربلندی و جاودانگی ایران است. از این رو وظیفه تک تک ایرانیان داخل و خارج از کشور است که در این انتخابات شرکت کنند.
دکتر شعردوست درخصوص حضور گسترده ایرانیان خارج از کشور نیز تصریح کردند: حضور گسترده ایرانیان خارج از کشور در انتخابات نشان می دهد که اگرچه آنها دور از سرزمین خویش هستند اما دلشان برای کشورشان می تپد. و نشان می دهد آینده کشور برای آنان حساس و مهم می باشد.
 
گفتنی است که در پایان این مراسم نیز به رسم یابود و بزرگداشت و تجلیل مقام جانبازان عزیز الواح و هدایایی توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران به این عزیزان اهدا گردید.
خواندن 1173 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 23 خرداد 1392 ساعت 04:30

نظر دادن

یادی از دوران نمایندگی در مجلس شورای اسلامی

پشت صحنه حضورم در برنامه زير نور ماه در شبكه جهانى سحر

تازه ها

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ، صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ، صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

شنبه, 19 اسفند 1402 09:38

استاد دولتمند خال‌اف‌ خواننده «آمدم ‌اي شاه پناهم بده» و «دور مشو، دور مشو» به ابديت پيوست.  دوست گرامي‌ام استاد دولتمند خال‌اف، آهنگساز، نوازنده و احياگر موسيقي «فلك»‌ دار فاني را...

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

پنج شنبه, 19 بهمن 1402 12:00

غبار كدورت و تيرگي فرونشسته بر جهان چنان غليظ بود كه گويي هيچ صبحي در پس پرده نيست و خورشيد روشناي خويش را براي هميشه از زمين برگرفته است و...

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

سه شنبه, 10 بهمن 1402 18:18

نمایش لیلی و مجنون به کارگردانی و نویسندگی یعقوب صدیق جمالی به زبان ترکی آذربایجانی بر اساس مثنوی «لیلی و مجنون» اثر حکیم ملا محمد فضولی در تالار وحدت تهران...

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

پنج شنبه, 21 دی 1402 18:25

روز یکشنبه سوم دی ماه کانون هنرمندان آذربایجان در تهران ، مراسمی به مناسبت هشتاد و چهار سالگی استاد حسن مجید زاده متخلص به ساوالان برگزار کرد . در این...

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

پنج شنبه, 21 دی 1402 15:22

تالار سید محمود دعائی در موسسه اطلاعات روز سه شنبه دوازدهم دی ماه شاهد مراسمی به یاد ماندنی بود . این مراسم که برای تجلیل از خدمات نیم قرن استاد"...

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

سه شنبه, 23 آبان 1402 15:34

 شاعر و نویسنده زبان و ادبیات فارسی و از شاگردان استاد شهریار بیان کرد:متاسفانه شهریار شناسی در ایران هنوز بسیار ضعیف است، درحالیکه در دانشکده های پیرامونی لااقل در دانشکده...

حق تكثير كليه محتواى تصويرى، صوتى و نوشتارى اين وبسايت متعلق است به على اصغر شعردوست .