پنج شنبه, 16 خرداد 1392 ساعت 04:30

دیدار قائم مقام محترم وزیر آموزش و پرورش با جمعی از مسئولین و معلمان مجتمع آموزشی امام صادق (ع)

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
 
دیدار قائم مقام محترم وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران با جمعی از مسئولین و معلمان مجتمع آموزشی امام صادق (ع)
 
عصر امروز، قائم مقام محترم وزیر آموزش و پرورش و رئیس امور بین الملل این وزارتخانه در جمع معاونین، مسئولین و معلمین مجتمع آموزشی امام جعفر صادق (ع) حضور یافتند.
در این نشست دوستانه که با حضور دکتر شعردوست، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، جناب آقای ظهیری، مدیر محترم مدارس خارج از کشور حوزه منطقه آسیا، روسیه و ترکیه، مسئولین و معاونین سفارت ایران، مدیریت مجتمع آموزشی امام صادق (ع) به همراه معلمان و معاونین این مجتمع در باشگاه پذیرایی سفارت برگزار گردید، سفیر کشورمان طی ارائه گزارشی مجمل و جامع از عملکرد مدرسه امام صادق در امر آموزش و پرورش فرزندان اقشار گوناگون ایرانیان مقیم در تاجیکستان، از این مجتمع در میان ارگانهای ایرانی فعال در تاجیکستان به عنوان کم مشکل ترین و در عین حال پربازده ترین مجموعه از مجموعه های نظام در این کشور یاد کردند و گفتند: مجتمع آموزشی امام صادق (ع) در میان نهادهای کشور عزیزمان توانسته است جایگاه خوب و قابل قبولی را به خود اختصاص دهد.
دکتر شعردوست، نجابت، اصالت، بیداری و خلوص نیت دبیران و معلمین و مسئولین این مجتمع را مهمترین و عمده ترین عامل اصلی اختصاص چنین جایگاه ویژه به این نهاد دانستند و افزودند: با وجود مشکلاتی که وجود داشته و دارد و بی شک هیچ مجموعه ای از آن مستثنی نبوده و نیست باید گفت که در قیاس با آن مشکلات، فضایی که از حضور انسانهای پاک و فرهیخته زائیده شده است  بسیار قابل تأمل و درخور توجه است و می توان گفت که در میان خانواده های ایرانیان مقیم و مسئولین نهادها، خانواده های معلمین و فرهنگیان محتریم جزء متدین ترین و پایبندترین خانواده ها به مبانی اعتقادی بوده و هستند و به حق هر یک از این عزیزان نماینده ای خوب و شایسته برای نظام عالی قدر آموزشی کشورمان در کشور تاجیکستان بوده اند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از دکتر یزدانی بواسطه دقت نظر ایشان در گزینش و اعزام نمایندگان کارآمد، متخصص و منضبط در امر تعلیم و تربیت، از عملکرد شایسته کارکنان و مسئولین مجتمع امام صادق در خصوص اجرای بخش نامه های صادره از مرکز و برپایی اردوها، برنامه های علمی و تفریحی مرتبط با مدرسه و دانش آموزان تقدیر کردند و اظهار داشتند: مدیریت، معاونین و انجمن اولیا و مربیان مجتمع بحمداله توانسته اند در زمینه های مختلف علاوه بر تقویت بنیان علمی دانش آموزان، در تقویت بنیان اعتقادی فرزندان این مرز و بوم نیز تلاش جدی و اثرگذار و قابل ملاحظه داشته باشند. در کنار این مهم پذیرفتن و پناه دادن تربیتی و آموزشی به جمعی از نوجوانان و جوانان افغان و تاجیک در این مجتمع علی رغم سختی های موجود خود از نعمت های الهی است که پروردگار به جمهوری اسلامی ایران ارزانی داشته است نعمتی که امروز در سایه هیبت آن جمعی بتوانند فرزندان خود را با اطمینان بسپارند.، و من از این باب از کارکنان و مسئولین و معلمان مجتمع امام صادق و انجمن اولیا و مربیان تشکر می کنم.
جناب آقای جمیری مدیریت محترم مدرسه امام صادق (ع) نیز پس از سخنان سفیر کشورمان به نکاتی در خصوص مسائل موجود و برخی از مشکلات مدرسه بویژه محدودیت فضای کلاس ها و نیازهای ساختمان مدرسه نسبت به تعداد دانش آموزان حاضر در مدرسه در هر سال تحصیلی و همچنین استقبال دانش آموزان از ملیت های یاد شده برای ثبت نام در مدرسه ایرانیان اشاره نمودند و ضمن تشکر از راهنمایی های بی دریغ وزیر محترم آموزش و پرورش جناب آقای حاجی بابایی، قائم مقام محترم ایشان جناب آقای دکتر یزدانی و نیز جناب آقای ظهیری گفتند: مجتمع آموزشی امام صادق (ع) علی رغم برخورداری از معلمین و کارکنانی از شهرهای مختلف ایران با فرهنگ ها و سلایق خاص خود، با بهره گیری از رهنمودهای وزیر محترم و قائم مقام محترم ایشان و مدیر محترم مدارس خارج از کشور، از جمله کم مشکل ترین مراکز و نهادهای کشور عزیزمان در جمهوری تاجیکستان می باشد و اگر مشکلی هم بوده میان گروهی و قابل حل و فصل بوده که از این باب خدا را شاکریم و این میسر نبوده مگر در سایه رفاقت و همدلی و همکاری دوستان و حمایت های سفیر محترم. بگونه ای که امروز با وجود 380 دانش آموز دختر و پسر در این مرکز ما شاهد رضایت تعداد زیادی از اولیای دانش آموزان این مجتمع می باشیم که بخشی از این رضایت در کنار آنچه گفته شد، بی شک به حضور تخصصی معلمان مجتمع باز می گردد. و تلاش شده تا برای ارائه هرچه بهتر کار، اراده و تلاشی مضاعف صورت گیرد. چراکه مدرسه ایرانیان در این کشور نمونه ای از مدارس کشور ایران و عملکرد آن مدارس بوده بنابراین بر ماست که این مجتمع را در تمامی سطوح در بهترین شکل ممکن اداره و نگه داری نماییم و در این خصوص من معتقدم که نقش فضای خوب مدرسه کمتر از تدریس خوب ما نیست بنابراین یکی از تلاش های ما در کنار ارتقاء روزافزون سطح کمی و کیفی آموزش، تعلیم و تربیت، کامل کردن فضای فیزیکی و ادوات مربوط به آموزش است. و در این خصوص اولیای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان با همکاری و همدلی در تکمیل علمی، اخلاقی و در بهبود وضع ظاهری و باطنی مدرسه همواره کوشیده اند اما باز هرچه راه را طی کنیم هنوز هم در اول راه هستیم چراکه اهداف در پیش رو اهداف بلندی است و لازمه آن کمک بیشتر، تلاش و طرح ایدهای سازنده خواهد بود.
و اما در ادامه این جلسه دوستانه و در بخش جمع بندی از مسائل مطرح شده نیز جناب آقای دکتر یزدانی، قائم مقام محترم وزیر آموزش و پرورش و ریاست امور بین الملل این وزارتخانه با استناد به روایتی از رسول اکرم در توصیه به امیرالمونین علی (ع) مبنی بر اینکه آن حضرت فرمودند: " ای علی هنگامی که مردم از راه های خیر به خداوند تقرب می جویند، تو از راه عقل تقرب بجوی تا از آنها سبقت بگیری" چنین اظهار نمودند: من امیدوارم که به برکت زحمات ارزشمند شما عزیزان، فرزندان کارکنان نظام که افتخار نظام هستند، فرزندان عزیز دانشجویان شاغل به تحصیل در تاجیکستان و فرزندان سایر اقشار ایرانیان مقیم در این کشور و همچنین کسانی که در پناه جمهوری اسلامی ایران به تحصیل مشغولند، در کسب موفقیت های روز افزون علمی هر روز بهتر از روز دیگر موفق و افتخار آفرین پیش روند. و اینکه از رضایت اولیای دانش آموزان این مجتمع گفته می شود بی اغراق حاصل زحمات کار قابل تقدیر شماست و در این زمینه می باید از زحمات شخص سفیر محترم، جناب دکتر شعردوست تشکر نمود که در درجه اول توجه خود را به امر تحصیل فرزندان و اهتمام به این امر معطوف داشته اند.
ریاست امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افتتاح مدارس ایرانی و بین المللی از سوی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف از جمله عراق، ترکیه، روسیه، افغانستان و غیره... ایجاد این مـهم در تاجیکستان را امری بسیار مهم، حیاطی و شایسته توجه دانستند و افزودند: بدون تردید ما باید در کشور تاجیکستان شاهد چندین و چند  مدرسه ایرانی باشیم که به امید پروردگار این امر را عملی خواهیم کرد چراکه سفیرکشورمان در مدت مسئولیت خود طی اقدامات شایسته ای که در تاجیکستان انجام داده اند کارهای بزرگی را پایه گذاری کرده و عرصه های فراخی را برای کار فراهم نموده اند. باید کار انجام شود. اگر شما به عنوان بهترین، برگزیده شده اید و برای انجام وظیفه بــه خارج از کشور آمـده ایـد و اینـکه کارگـزاران نــظام به عنوان عزیزترین عزیزان نظام در حال انجام مأموریت های سنگین در این کشور هستند، فرزندان آنان می باید جزء بهترین ها باشند تا مبادا به واسطه شرایط خارج از کشور و مشکلات و مشقات و هزینه های موجود آسیبی عارض گردد که اگر ایجاد گردد قابل جبران نخواهد بود. و برداشتن گام های موثری در این امر خود متکی به استفاده و بکارگیری افرادی است که سالها در خارج از کشور کار کرده اند و تجارب لازم در امر آموزش در محیط خارج از کشور را دارا می باشند.
دکتر یزدانی در بیان لزوم ارتقاء مدارس خارج از کشور در طراز مناسب با جمهوری اسلامی ایران گفتند: ما باید در طراز جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مدارسی داشته باشیم و برای این امر باید یک نظام برتر و خاص تری برای این مهم در خارج از کشور طراحی شود تا بتوانیم پاسخگو باشیم. زیرا در روند تحول امروزی که به برکت مقام معظم رهبری آموزش و پرورش حرکت های قابل ملاحظه ای در پیش گرفته و الحق نیز در این زمینه حق مطلب را ادا نموده است، باید بستری را فراهم سازیم که امر آموزش و پرورش با محتوایی هرچه غنی تر و قوی تر هم مبتنی بر تجارب بدست آمده در دنیا و هم بر نظام های آموزشی ارائه گردد.کـــه می توان از یکی از نمودهای آنچه که گفته شد، تلاش برای تکمیل و افتتاح مجتمع آموزشی بین المللی «رودکی» در کشور تاجیکستان نام برد.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود به ایجاد ظرفیتی جدید در مدرسه امام جعفر صادق (ع) در کنار تکمیل و افتتاح مدرسه بین المللی رودکی تأکید کردند و گفتند: با تکمیل احداث ساختمان مدرسه بین المللی رودکی، مجتمع آموزشی امام جعفر صادق (ع) همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و برای ایجاد ظرفیت جدید در مدرسه امام صادق حتما مجوزهای جدید خواهم گرفت. مدرسه رودکی نیز قطعا به پایان خواهد رسید و حتی فازهای دیگر آن هم انجام خواهد یافت اما توسعه مدرسه امام صادق در عین حال ساز و کار مناسب برای ارتقاء هرچه بهتر نیاز دارد که این امر را هم به جد تعقیب و پیگیری خواهیم کرد.
دکتر یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی دیگر از مشکلات موجود ازجمله مشکل روادید و تأمین اعتبار برای اعزام کادرهای آموزشی به سایر کشورها اشاره نمودند و از زمان حضور معلمین و مسئولین آموزشی مجتمع امام صادق در تاجیکستان به عنوان فرصت و امکانی مناسب و جدید برای مطالعه و تحقیقات بر روی دیگر نظام های آموزشی رایج در این کشور یاد کردند و در پایان سخنان خود چنین بیان داشتند: دانش افزایی تنها به این نیست که رسما در دانشگاه ها ثبت نام کرده و ادامه تحصیل داده شود این فرصت های پیش آمده نیز خود به نوعی کسب تجربه و دانش افزایی است به گونه ای که فرد پس از مراجعت به کشور می تواند نقش موثر و مفیدتری را در راستای مأموریت خود و مسئولیت های فرا رو ایفا نماید.
 
 
خواندن 963 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 16 خرداد 1392 ساعت 04:30

نظر دادن

یادی از دوران نمایندگی در مجلس شورای اسلامی

پشت صحنه حضورم در برنامه زير نور ماه در شبكه جهانى سحر

تازه ها

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ،  صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ، صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

دوشنبه, 03 ارديبهشت 1403 09:35

استاد دولتمند خال‌اف‌ خواننده «آمدم ‌اي شاه پناهم بده» و «دور مشو، دور مشو» به ابديت پيوست.  دوست گرامي‌ام استاد دولتمند خال‌اف، آهنگساز، نوازنده و احياگر موسيقي «فلك»‌ دار فاني را...

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

پنج شنبه, 19 بهمن 1402 12:00

غبار كدورت و تيرگي فرونشسته بر جهان چنان غليظ بود كه گويي هيچ صبحي در پس پرده نيست و خورشيد روشناي خويش را براي هميشه از زمين برگرفته است و...

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

سه شنبه, 10 بهمن 1402 18:18

نمایش لیلی و مجنون به کارگردانی و نویسندگی یعقوب صدیق جمالی به زبان ترکی آذربایجانی بر اساس مثنوی «لیلی و مجنون» اثر حکیم ملا محمد فضولی در تالار وحدت تهران...

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

پنج شنبه, 21 دی 1402 18:25

روز یکشنبه سوم دی ماه کانون هنرمندان آذربایجان در تهران ، مراسمی به مناسبت هشتاد و چهار سالگی استاد حسن مجید زاده متخلص به ساوالان برگزار کرد . در این...

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

پنج شنبه, 21 دی 1402 15:22

تالار سید محمود دعائی در موسسه اطلاعات روز سه شنبه دوازدهم دی ماه شاهد مراسمی به یاد ماندنی بود . این مراسم که برای تجلیل از خدمات نیم قرن استاد"...

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

سه شنبه, 23 آبان 1402 15:34

 شاعر و نویسنده زبان و ادبیات فارسی و از شاگردان استاد شهریار بیان کرد:متاسفانه شهریار شناسی در ایران هنوز بسیار ضعیف است، درحالیکه در دانشکده های پیرامونی لااقل در دانشکده...

حق تكثير كليه محتواى تصويرى، صوتى و نوشتارى اين وبسايت متعلق است به على اصغر شعردوست .