سه شنبه, 31 ارديبهشت 1392 ساعت 04:30

دکتر شعردوست: مردم تاجیکستان به سبب احساس قرابت، برادری ودوستی دیرینه خود با ایران به موفقیت های...

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
 
دکتر شعردوست : مردم تاجیکستان به سبب احساس قرابت ،برادری و دوستی دیرینه خود با ایران به موفقیت های کشورمان در بخش های مختلف می بالند.
روز گذشته نشستی با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و اعضای هیئت عالی رتبه ایشان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان و اعضاء و مسئولان محترم سفارت ایران، در محل خانه ایران واقع در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار گردید.
در این جلسه دکتر شعردوست، سفیر کشورمان طی سخنانی، با یادآوری حجم بالای پروژه های انجام شده در تاجیکستان از سوی متخصصان ایرانی از ثبت، تأسیس و فعالیت 200 شرکت ایرانی در تاجیکستان خبر دادند و اظهار داشتن: حضور فعال ایران در توسعه بخش های مختلف این کشور به حدی است که امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان، چنین اظهار داشته اند که " امروز پروژه ای در تاجیکستان نیست که به نوعی ایران در آن به صورت مستقیم یا غیر مستقیم حضور نداشته باشد."
سفیر کشورمان در ادامه افزودند: با راه اندازی فاز نخست نیروگاه سنگ توده 2 که توسط متخصصان ایرانی در جنوب تاجیکستان ساخته شد، زمستان سال گذشته مشکل کمبود برق این کشور تا حد زیادی برطرف شد. پروژه ساخت نیروگاه «عینی» از سوی ایران در شمال تاجیکستان که سند نهایی آن به مبلغ 340میلیون دلار برای آغاز عملیات آماده شده است نیز ضمن رفع نیازهای تاجیکستان و صادرات برق مازاد تولیدی، درآمد زیادی را عاید ایران خواهد کرد.
دکتر شعردوست همچنین  به روابط نزدیک دو ملت ایران و تاجیکستان اشاره کردند و گفتند: مردم تاجیکستان آنقدر به ایران احساس نزدیکی دارند که به موفقیت های کشورمان در بخش های مختلف می بالند.
آقای شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست گفتند: شرکت های ایرانی صادر کننده خدمات فنی و مهندسی در داخل و خارج از کشور به پیشرفت های خوبی دست یافته اند اما باید با مدیریت مناسب، از طریق درآمدزایی و جذب منابع مالی به دنبال بازدهی بهتر باشند.
وزیر اقتصاد و دارایی ضمن اشاره به مشکل شرکت های فنی و مهندسی کشور افزودند: این شرکت ها بر اساس مقررات قدیمی تنظیم شده اند که ضروری است برای رونق و پیشرفت، این مقررات بازنگری شوند از طرفی ما معتقدیم بخش فنی و مهندسی به خوبی از ظرفیت صندوق توسعه صادرات استفاده نکرده است.
آقای حسینی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بعد علمی پیشرفت های خوبی را بدست آورده و جهان از پتانسیل و توانایی متخصصان ایرانی آگاه است تصریح کردند که شرکت های فنی مهندسی باید با برنامه ریزی و مدیریت مناسب، مشکلات بخش مالی خود را بر طرف کنند.
در بخش دیگری از این جلسه آقای دولتشاهی عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی ایران نیز با یادآوری اینکه خدمات فنی و مهندسی در کشورمان دارای سیر صعودی است، تأکید نمودند که برای ماندگاری و حفظ حیثیت و جایگاه ایران در رقابت با شرکت های خارجی باید از فعالیت شرکت های فاقد صلاحیت، جلوگیری شود.
آقای کیان فر از دیگر فعالان اقتصادی در تاجیکستان نیز در این نشست فراهم آوردن بستری مناسب برای عملکرد شرکت های موفق ایرانی در خارج از کشور را رمز ماندگاری این شرکت ها دانستند.
گفتنی است که در حاشیه این جلسه همچنین هیأت اقتصادی حاضر در تاجیکستان از قسمت های مختلف خانه ایران در دوشنبه بازدید به عمل اوردند.
 
خواندن 970 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 31 ارديبهشت 1392 ساعت 04:30

نظر دادن

یادی از دوران نمایندگی در مجلس شورای اسلامی

پشت صحنه حضورم در برنامه زير نور ماه در شبكه جهانى سحر

تازه ها

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ، صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ، صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

شنبه, 19 اسفند 1402 09:38

استاد دولتمند خال‌اف‌ خواننده «آمدم ‌اي شاه پناهم بده» و «دور مشو، دور مشو» به ابديت پيوست.  دوست گرامي‌ام استاد دولتمند خال‌اف، آهنگساز، نوازنده و احياگر موسيقي «فلك»‌ دار فاني را...

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

پنج شنبه, 19 بهمن 1402 12:00

غبار كدورت و تيرگي فرونشسته بر جهان چنان غليظ بود كه گويي هيچ صبحي در پس پرده نيست و خورشيد روشناي خويش را براي هميشه از زمين برگرفته است و...

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

سه شنبه, 10 بهمن 1402 18:18

نمایش لیلی و مجنون به کارگردانی و نویسندگی یعقوب صدیق جمالی به زبان ترکی آذربایجانی بر اساس مثنوی «لیلی و مجنون» اثر حکیم ملا محمد فضولی در تالار وحدت تهران...

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

پنج شنبه, 21 دی 1402 18:25

روز یکشنبه سوم دی ماه کانون هنرمندان آذربایجان در تهران ، مراسمی به مناسبت هشتاد و چهار سالگی استاد حسن مجید زاده متخلص به ساوالان برگزار کرد . در این...

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

پنج شنبه, 21 دی 1402 15:22

تالار سید محمود دعائی در موسسه اطلاعات روز سه شنبه دوازدهم دی ماه شاهد مراسمی به یاد ماندنی بود . این مراسم که برای تجلیل از خدمات نیم قرن استاد"...

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

سه شنبه, 23 آبان 1402 15:34

 شاعر و نویسنده زبان و ادبیات فارسی و از شاگردان استاد شهریار بیان کرد:متاسفانه شهریار شناسی در ایران هنوز بسیار ضعیف است، درحالیکه در دانشکده های پیرامونی لااقل در دانشکده...

حق تكثير كليه محتواى تصويرى، صوتى و نوشتارى اين وبسايت متعلق است به على اصغر شعردوست .