سه شنبه, 17 ارديبهشت 1392 ساعت 04:30

رئیس خبرگزاری روسی «ایران نیوز» میهمان دکتر علی اصغر شعردوست

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس خبرگزاری روسی « ایران نیوز» طی بازدید خود از خانه ایران واقع در شهر دوشنبه، گفت: ایران بهترین دمکراسی را در جهان دارد
 
روز سه شنبه شانزدهم اردیبهشت، آقای صفر اف، رئیس خبرگزاری روسی « ایران نیوز»  میهمان خانه ایران و سفیر جمهوری اسلامی ایران شدند. ایشان در جریان بازدید خود از خانه ایران در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان، ایران را تنها کشوری توصیف کردند که توانسته در دنیا قاطعانه در مقابل زیاده خواهی های دشمنانش ایستادگی کند.  ایشان در این خصوص گفتند: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از 34 سال گذشته تاکنون به تنهایی از خودش دفاع کرده است و حتی اوج مشکلات رخ داده باعث پیشرفت روز افزون جمهوری اسلامی ایران شده است.
رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه افزودند: استقامت ،توانمندی و پیشرفت های روزافزون ایران ، ناشی از فرهنگ ناب ایرانی و به دلیل سیاست های هوشمندانه ای است که از این فرهنگ برمی خیزد.
من به طور قاطعانه اعلام می کنم که هیچ کشوری را در جهان نمی شناسیم که دمکراسی به خوبی ایران داشته باشد و حتی هیچ کشوری نیست که دمکراسی اش در حد و اندازه ایران باشد.
آقای صفراف همچنین آمریکا را مدافع کشورهایی دانستند که فاقد دموکراسی بوده و از کمترین آزادی ها برخوردار می باشند. وی با توجه به توانمندی های ایران اظهار داشتند: هیچ روز یا هفته ای نیست که در ایران چندین پروژه مهم به بهره برداری نرسد بطوریکه ایران در یک سال بیش از چهار هزار مگاوات برق در داخل کشور خودش انتقال می دهد اما روسیه در طول پنج سال هم قادر به این کار نیست.
رئیس کمیسیون ایران در اطاق بازرگانی و صنعتی مسکو افزودند: رشد فولاد ایران دو برابر رشد جهانی است ، راهسازی ایران بسیار پیشرفته تر از راهسازی روسیه است ، جایگاه ایران از نظر رشد تکنولوژی در ردیف نهم جهان قرار دارد ،در حالی که روسیه جایگاه شانزدهم را دارد.
ایشان دلیل مخالفت غرب با انرژی صلح آمیز هسته ای ایران را تنها ، ایستادن قاطعانه ایران در مقابل سیاست های زورگویانه آنها عنوان کردند و تصریح نمودند: احساس بیداری اسلامی که بیداری عربی هم نام گرفته و رواج یافته است دقیقا سال 1979 (1357شمسی) در ایران شروع شد، بیداری اسلامی توسط انقلاب مردمی ایران در 34 سال پیش بنا نهاده شد. تمام این انقلاب ها در کشورهای عربی از انقلاب ایران نشات گرفت و فلسفه آن هم در قالب فلسفه انقلاب اسلامی ایران است. و با این وجود غرب می ترسد ابراز کند که سرچشمه بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی ایران است و از همین رو، آنها با صرف میلیارد دها دلار هزینه و تشکیل گروههای تروریستی و به هر روشی تلاش می کنند که فقط جلوی ایران را بگیرند.
آقای صفراف نقش و اهمیت ایران را برای روسیه بسیار مهم دانست و خاطرنشان کردند: اقتدار ایران اقتدار روسیه خواهد بود. وی با یادآوری آخرین قطعنامه ای که در سازمان ملل علیه ایران به تصویب رسید و روسیه هم علیه ایران رای داد ، گفتند: در آن زمان در یک برنامه نظرسنجی تلویزیونی که وی هم به عنوان کارشناس حضور داشت، 86 درصد مردم این اقدام روسیه را به شدت محکوم کردند و حرف آنها این بود که ایران بهترین دوست و شریک استراتژیک روسیه در جهان است و روسیه با این اقدام به منافع ملی خود خیانت کرد. روسیه باید میلیاردها دلار هزینه کند تا دوست خوبی مثل ایران داشته باشد بنابراین آن اقدام روسیه با انتقاد شدید مردم روسیه و سیاستمدارانش مواجه شد.
رئیس کمیسیون ایران در اطاق بازرگانی و صنعتی مسکو تصریح کرد: دو کشور ایران و روسیه منافع مشترک بسیار زیادی دارند از این رو ضروت دارد ارتباطات دو کشور در سطح بسیار بالایی برقرار شود.اگر وجود و نقش ایران نبود و حتی با وجود نقش روسیه به هیچ عنوان صلح در تاجیکستان برقرار نمی شد.
چراکه ایران هم دارای پتانسیل اقتصادی بسیار بالا و هم استقلال و عرق ملی دارد از این رو بهترین کشور استراتژیک و دوست در منطقه برای روسیه است.
وی همچنین اظهار داشت: آمریکا با تحریک رژیم صهیونیستی و دخالت در امور کشورها از جمله در خاورمیانه گمان می کند که هر کاری را می تواند در دنیا انجام بدهد اما کشورهایی مثل ایران و روسیه برای خود خط قرمز دارند و در مقابل زیاده خواهی آمریکا خواهند ایستاد.
در باب خانه ایران نیز آقای صفراف، این مجموعه را مجموعه ای کم نظیر در تاجیکستان دانستند و از جمهوری اسلامی ایران به خاطر ساخت چنین مجموعه فرهنگی در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان قدردانی کردند.
سفیر ایران در تاجیکستان نیز در این بازدید ضمن قدردانی از دکترصفراف که در برقراری مناسبت ایران با روسیه نقش برجسته ای داشته است، از ایشان برای سفرهایی به استان های ایران دعوت کردند.
دکتر شعردوست در توضیح بنا و قسمت های گوناگون خانه ایران برای هیأت بازدید کننده چنین بیان داشتند: خانه ایران به مساحت بیش از 28 هزار متر مربع در مناسب ترین نقطه پایتخت تاجیکستان دارای بخش های مختلفی است که در برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و اقتصادی از جمله برگزاری نمایشگاه های بازرگانی و فرهنگی کمک خواهد کرد. خانه فرهنگ ایرانیان در تاجیکستان دارای بخش های مختلفی از جمله سالن نمایشگاهی به مساحت حدود 600 متر مربع، چایخانه و رستوران سنتی، رستوران مدرن، کافی شاپ و نمازخانه برای همگان است.
ایشان همچنین در پایان این بازدید، خانه ایران را نه تنها پذیرای بازدید کنندگان ایرانی مقیم تاجیکستان بلکه برای شهروندان تاجیکستانی نیز مهیا و پذیرا خواندند.

خواندن 938 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 17 ارديبهشت 1392 ساعت 04:30

نظر دادن

یادی از دوران نمایندگی در مجلس شورای اسلامی

پشت صحنه حضورم در برنامه زير نور ماه در شبكه جهانى سحر

تازه ها

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ،  صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ، صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

دوشنبه, 03 ارديبهشت 1403 09:35

استاد دولتمند خال‌اف‌ خواننده «آمدم ‌اي شاه پناهم بده» و «دور مشو، دور مشو» به ابديت پيوست.  دوست گرامي‌ام استاد دولتمند خال‌اف، آهنگساز، نوازنده و احياگر موسيقي «فلك»‌ دار فاني را...

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

پنج شنبه, 19 بهمن 1402 12:00

غبار كدورت و تيرگي فرونشسته بر جهان چنان غليظ بود كه گويي هيچ صبحي در پس پرده نيست و خورشيد روشناي خويش را براي هميشه از زمين برگرفته است و...

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

سه شنبه, 10 بهمن 1402 18:18

نمایش لیلی و مجنون به کارگردانی و نویسندگی یعقوب صدیق جمالی به زبان ترکی آذربایجانی بر اساس مثنوی «لیلی و مجنون» اثر حکیم ملا محمد فضولی در تالار وحدت تهران...

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

پنج شنبه, 21 دی 1402 18:25

روز یکشنبه سوم دی ماه کانون هنرمندان آذربایجان در تهران ، مراسمی به مناسبت هشتاد و چهار سالگی استاد حسن مجید زاده متخلص به ساوالان برگزار کرد . در این...

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

پنج شنبه, 21 دی 1402 15:22

تالار سید محمود دعائی در موسسه اطلاعات روز سه شنبه دوازدهم دی ماه شاهد مراسمی به یاد ماندنی بود . این مراسم که برای تجلیل از خدمات نیم قرن استاد"...

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

سه شنبه, 23 آبان 1402 15:34

 شاعر و نویسنده زبان و ادبیات فارسی و از شاگردان استاد شهریار بیان کرد:متاسفانه شهریار شناسی در ایران هنوز بسیار ضعیف است، درحالیکه در دانشکده های پیرامونی لااقل در دانشکده...

حق تكثير كليه محتواى تصويرى، صوتى و نوشتارى اين وبسايت متعلق است به على اصغر شعردوست .