سه شنبه, 11 بهمن 1390 ساعت 18:13

حضور یگان نمونه ارتش ایران در سالروز استقلال تاجیکستان، اقدامی تاریخی بود.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر دفاع تاجیکستان در دیدار با سفیر و نماینده ارتش جمهوری اسلامی ایران: حضور یگان نمونه ارتش ایران در سالروز استقلال تاجیکستان، اقدامی تاریخی بود خبرگزاری فارس: وزیر دفاع تاجیکستان با مهم ارزیابی کردن حضور یگان‌ نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم استقلال تاجیکستان، تهران و دوشنبه را از حامیان اصلی یکدیگر در منطقه دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سفیر جمهوری اسلامی ایران و نماینده یگان نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران اعزامی به تاجیکستان، قبل از ظهر امروز با وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار "شیر‌علی خیر‌الله‌اف" وزیر دفاع تاجیکستان ضمن قدردانی از حضور پررنگ و غرور‌آفرین یگان نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رژه نظامی بیستمین سالگرد استقلال تاجیکستان، اعلام کرد: افتخار داریم که برای نخستین بار در تاریخ روابط 2 کشور در سالگرد استقلال تاجیکستان و بویژه در مراسم رژه نمایندگان یگان‌های نمونه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در کنار واحدهای نظامی تاجیک حضور یافتند.
وی با تاریخی عنوان کردن شرکت یگان ارتش جمهوری اسلامی در این مراسم و اشاره به سرافرازی مردم تاجیک از این اقدام، خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که ایران چنین برنامه‌ای را در خارج از خاک خود انجام می‌دهد و جای مباحات دارد که این کشور تاجیکستان بوده است.
وزیر دفاع تاجیکستان با مهم دانستن موضوع حضور یگانی از ارتش ایران در کشورش، تصریح کرد: نمایش رژه نظامیان ایرانی در مرکز توجه مقامات و مردم تاجیکستان قرار گرفت و بار دیگر همگان دیدند که 2 کشور نه ‌تنها در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همکاری‌های خوبی را دنبال می‌کنند، بلکه روابط نظامی میان دوشنبه و تهران نیز در حال گسترش است.
خیرالله‌‌اف با اشاره به اهمیت همکاری‌های نظامی 2 کشور خاطرنشان کرد: امروز در صورت لزوم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می‌توانند در ظرف 2 ساعت خود را به سرزمین تاجیکستان برسانند و چنانچه لزومی برای حضور نظامی طرف تاجیک در برنامه‌های مشابه جمهوری اسلامی پیش آید، نمایندگان نیروهای مسلح تاجیکستان نیز آماده سفر به ایران هستند.
وزیر دفاع تاجیکستان با بیان اینکه طرف ایرانی در اسرع وقت اقدامات مربوط به آمادگی و اعزام نمایندگان نیروهای مسلح خود را انجام داد، اعلام کرد: ما در هر شرایطی از یکدیگر حمایت کرده و در میان دوستان و دشمنان به عنوان 2 کشور دوست و برادر محسوب می‌شویم.
این مقام عالی نظامی تاجیک با اشاره به نزدیکی 2 کشور تاجیکستان و ایران گفت: جمعیت حاضر در محل برگزاری رژه نظامی در میدان "دوستی" شهر دوشنبه به نمایندگان نیروهای مسلح کشور دوست ایران توجه ویژه نشان داده و از آنها استقبال گرمی به عمل آوردند.
"علی اصغر شعردوست" سفیر ایران در تاجیکستان نیز با ابلاغ پیام مقامات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به وزیر دفاع و نیروهای مسلح تاجیکستان، بیستمین سالگرد استقلال این کشور را تبریک گفت و در رابطه با دعوت طرف تاجیک جهت شرکت در مراسم رژه نظامی و سایر برنامه‌های مربوطه تشکر و قدردانی کرد.
وی گفت: طرف ایرانی در زمان بسیار کوتاهی که بعد از دعوت در اختیار داشت، با توجه به اراده قاطع مقامات عالی 2 کشور برای بسط و گسترش روابط، مراحل مربوطه را طی کرد و با موافقت مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا، برای حضور یگان نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، این اقدام صورت گرفت.
در این دیدار طرفین به علاقمندی کشورهای خود برای توسعه روابط و همکاری‌های دفاعی، از جمله برگزاری مانور‌های مشترک تاکید کردند.
روز گذشته به مناسبت سالروز استقلال کشور تاجیکستان، برای اولین بار رژه نظامی مشترک ارتش تاجیکستان در کنار یگانی از ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور واحدهای نظامی نمونه نیروهای مسلح کشورهای روسیه، افغانستان، هند و فرانسه در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد.
خواندن 2397 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 11 بهمن 1390 ساعت 18:13

نظر دادن

یادی از دوران نمایندگی در مجلس شورای اسلامی

پشت صحنه حضورم در برنامه زير نور ماه در شبكه جهانى سحر

تازه ها

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ، صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ، صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

شنبه, 19 اسفند 1402 09:38

استاد دولتمند خال‌اف‌ خواننده «آمدم ‌اي شاه پناهم بده» و «دور مشو، دور مشو» به ابديت پيوست.  دوست گرامي‌ام استاد دولتمند خال‌اف، آهنگساز، نوازنده و احياگر موسيقي «فلك»‌ دار فاني را...

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

پنج شنبه, 19 بهمن 1402 12:00

غبار كدورت و تيرگي فرونشسته بر جهان چنان غليظ بود كه گويي هيچ صبحي در پس پرده نيست و خورشيد روشناي خويش را براي هميشه از زمين برگرفته است و...

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

سه شنبه, 10 بهمن 1402 18:18

نمایش لیلی و مجنون به کارگردانی و نویسندگی یعقوب صدیق جمالی به زبان ترکی آذربایجانی بر اساس مثنوی «لیلی و مجنون» اثر حکیم ملا محمد فضولی در تالار وحدت تهران...

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

پنج شنبه, 21 دی 1402 18:25

روز یکشنبه سوم دی ماه کانون هنرمندان آذربایجان در تهران ، مراسمی به مناسبت هشتاد و چهار سالگی استاد حسن مجید زاده متخلص به ساوالان برگزار کرد . در این...

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

پنج شنبه, 21 دی 1402 15:22

تالار سید محمود دعائی در موسسه اطلاعات روز سه شنبه دوازدهم دی ماه شاهد مراسمی به یاد ماندنی بود . این مراسم که برای تجلیل از خدمات نیم قرن استاد"...

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

سه شنبه, 23 آبان 1402 15:34

 شاعر و نویسنده زبان و ادبیات فارسی و از شاگردان استاد شهریار بیان کرد:متاسفانه شهریار شناسی در ایران هنوز بسیار ضعیف است، درحالیکه در دانشکده های پیرامونی لااقل در دانشکده...

حق تكثير كليه محتواى تصويرى، صوتى و نوشتارى اين وبسايت متعلق است به على اصغر شعردوست .